Schweitzer Fachinformationen
Wenn es um professionelles Wissen geht, ist Schweitzer Fachinformationen wegweisend. Kunden aus Recht und Beratung sowie Unternehmen, öffentliche Verwaltungen und Bibliotheken erhalten komplette Lösungen zum Beschaffen, Verwalten und Nutzen von digitalen und gedruckten Medien.
Provide detailed data about the development of MOOCs in China and some other countries
Provide detailed data about MOOC learners in China
Provide suggestions about how to improve teaching and learning in MOOCs
Provide suggestions about how to develop the system of online education at the national and the institutional level
1. The international comparison and trend analysis of the development of MOOCs in higher education.- 1.1 Introduction: ICT, OER and higher education internationalisation.- 1.2 MOOC challenges and current status.- 1.3 Research background and methodology.- 1.4 Emerging patterns of international collaboration fostered by MOOCs.- 1.5 MOOCs and complexity.- 1.6 Conclusions.- 2. Emergence and Development of MOOCs.- 2.1 MOOCs and Their Evolution.- 2.2 International Development of MOOCs.- 2.3 Development of MOOCs in China.- 2.4 Controversies about MOOCs.- 3. Innovative and Revolutionary Potential of MOOCs.- 3.1 Innovations of cMOOCs.- 3.2 Innovations of xMOOCs.- 3.3 Potential of MOOCs to Make a Change in Higher Education.- 4. Overview of Research on Chinese MOOCs.- 4.1 Platforms and Courses.- 4.2 Colleges and Universities.- 4.3 Learners.- 5. Construction of MOOC Platforms in China.- 5.1 Overview of Construction of MOOC Platforms in China.- 5.2 Observations on Major Platforms.- 5.3 PlatformConstruction Analysis.- 5.4 Summary.- 6. Learner Analysis of Chinese MOOCs.- 6.1 Basic Information of Learners.- 6.2 MOOCs Learning Experience.- 6.3 Learning Preferences.- 6.4 Learning Motives.- 6.5 Teaching Learning Interaction.- 6.6 Learning Satisfaction.- 6.7 Learning Difficulties.- 6.8 Learning Platforms and Tools.- 6.9 Learning Qualities.- 7. Basic Information of MOOCs in China.- 7.1 Development Status of MOOCs in China.- 7.2 Organization Forms of MOOCs in China.- 7.3 Summary.- 8. Design Model for MOOCs in China.- 8.1 Pedagogics of MOOCs in China.- 8.2 Design Mode.- 8.3 Design of Micro Courses of MOOCs in China.- 8.4 Suggestions on Design of MOOCs in China.- 9. Instructional Interaction of MOOCs in China.- 9.1 Overview of Interaction in the Courses.- 9.2 Investigation of Instructional Interaction in Learners.- 9.3 Instructional Interaction in Various Courses.- 9.4 Analysis of Instructional Interaction in MOOCs.- 10. Evaluation Models of MOOCs in China.- 10.1 Overview of Evaluationin the Courses.- 10.2 Evaluation in Various Courses.- 10.3 Analysis of Evaluation Models of MOOCs.- 11. Learning Support of MOOCs in China.- 11.1 Overview of Learning Support.- 11.2 Learning Support for Courses of Various Types.- 11.3 Analysis of Learning Support in MOOCs.- 12. Introduction, Construction, Usage and Management of MOOCs in China.- 12.1 Current Situation and Progress Made in Educational Informationization.- 12.2 Development Status of MOOCs in Universities.- 12.3 Summary.- 13. Certificate Authentication and Credit System of MOOCs in China.- 13.1 Charges and Certificate Granting.- 13.2 MOOCs Credit Recognition of Higher Learning Institutions.- 13.3 Organizational Forms of MOOCs Credit Recognition.- 14. Conclusions of Construction and Development of MOOCs in China.- 14.1 Ten Characteristics of Construction and Development of MOOCs in China.- 14.2 Eight Challenges Faced by Construction and Development of MOOCs in China.- 14.3 Summary.
Dateiformat: PDFKopierschutz: Wasserzeichen-DRM (Digital Rights Management)
Systemvoraussetzungen:
Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Mit Wasserzeichen-DRM wird hier ein „weicher” Kopierschutz verwendet. Daher ist technisch zwar alles möglich – sogar eine unzulässige Weitergabe. Aber an sichtbaren und unsichtbaren Stellen wird der Käufer des E-Books als Wasserzeichen hinterlegt, sodass im Falle eines Missbrauchs die Spur zurückverfolgt werden kann.
Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.