Schweitzer Fachinformationen
Wenn es um professionelles Wissen geht, ist Schweitzer Fachinformationen wegweisend. Kunden aus Recht und Beratung sowie Unternehmen, öffentliche Verwaltungen und Bibliotheken erhalten komplette Lösungen zum Beschaffen, Verwalten und Nutzen von digitalen und gedruckten Medien.
Bitte beachten Sie
Von Mittwoch, dem 12.11.2025 ab 23:00 Uhr bis Donnerstag, dem 13.11.2025 bis 07:00 Uhr finden Wartungsarbeiten bei unserem externen E-Book Dienstleister statt. Daher bitten wir Sie Ihre E-Book Bestellung außerhalb dieses Zeitraums durchzuführen. Wir bitten um Ihr Verständnis. Bei Problemen und Rückfragen kontaktieren Sie gerne unseren Schweitzer Fachinformationen E-Book Support.
This publication puts forward a revised vision in an attempt to solve one of the most serious problems facing schools, that of their inability to involve all pupils in learning. Beyond being a simple vision, it is also a plea for an in-depth transformation of educational practices. The contributions in this book call for a different look at problems and practices in the fight against school failure. The chapters in this book present the challenges faced by education and training professionals in France, Spain, Hungary and Denmark. The texts question and highlight the idea of cooperation between families, schools, communities and local authorities. How can we develop relevant and effective professional practices to combat pupils' learning difficulties? In guidance and future orientation, how can we consider pupils' diversity and the often difficult social and economic context in which they live? How can we link school and out-of-school knowledge to better promote the development of pupils' learning? How can national or even international educational guidelines be linked to local initiatives?
Albina KHASANZYANOVA is a senior lecturer and member of the research team LIRFE at Western Catholic University. She is also associate researcher at the University of Reims Champagne Ardenne (CEREP). Her works are dedicated to non-formal and informal learning through voluntary and extracurricular activities, as well as to collaborative practices of different professionals in education.
Eric MUTABAZi is a senior lecturer and member of the research team LIRFE at at Western Catholic University. He is also associate researcher at University of Haute Alsace (LISEC EA 2310) and international collaborator at University of Quebec at Montreal (GREE). His research focuses on the issue of citizenship education for vulnerable people.
Part I School, families, and community networking against early school leaving: theoretical tenets
Part II Questioning current initiatives against early school leaving
Dateiformat: ePUBKopierschutz: Adobe-DRM (Digital Rights Management)
Systemvoraussetzungen:
Das Dateiformat ePUB ist sehr gut für Romane und Sachbücher geeignet – also für „fließenden” Text ohne komplexes Layout. Bei E-Readern oder Smartphones passt sich der Zeilen- und Seitenumbruch automatisch den kleinen Displays an. Mit Adobe-DRM wird hier ein „harter” Kopierschutz verwendet. Wenn die notwendigen Voraussetzungen nicht vorliegen, können Sie das E-Book leider nicht öffnen. Daher müssen Sie bereits vor dem Download Ihre Lese-Hardware vorbereiten.Bitte beachten Sie: Wir empfehlen Ihnen unbedingt nach Installation der Lese-Software diese mit Ihrer persönlichen Adobe-ID zu autorisieren!
Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.