Schweitzer Fachinformationen
Wenn es um professionelles Wissen geht, ist Schweitzer Fachinformationen wegweisend. Kunden aus Recht und Beratung sowie Unternehmen, öffentliche Verwaltungen und Bibliotheken erhalten komplette Lösungen zum Beschaffen, Verwalten und Nutzen von digitalen und gedruckten Medien.
Bitte beachten Sie
Am Mittwoch, den 22.10.2025, finden bei unserem externen E-Book Dienstleister zwischen 07.00 und 10.00 Uhr Wartungsarbeiten statt. Daher bitten wir Sie Ihre E-Book Bestellung außerhalb dieses Zeitraums durchzuführen. Möglicherweise kann die Zustellung des Download-Links auch außerhalb der Wartungsarbeiten an diesen Tagen zeitverzögert sein. Wir bitten um Ihr Verständnis. Bei Problemen und Rückfragen kontaktieren Sie gerne unseren Schweitzer Fachinformationen E-Book Support.
The second edition of this handbook incorporates the latest theory, research, and best practices in serving gifted and talented children and adolescents. The expanded and updated edition explores new and emerging ideas, themes, and findings, including the latest research from neuroscience and developmental psychology. It incorporates expanding conceptions of giftedness among researchers as both general and domain-specific as well as the value of viewing giftedness from a developmental perspective. Chapters discuss a wide range of topics including assessment, the role of family in nurturing talent, and issues specific to subgroups such as disadvantaged gifted children and gifted children with special needs. In addition, the handbook provides guidelines for creating relevant interventions and designing curriculum for this diverse population.
Topics featured in the Handbook include:
· The social and emotional world of the gifted.
· Emotional intelligence and the gifted.
· Perfectionism in gifted students.
· Depression and suicide among gifted children.
· Career counseling for the gifted and talented.
· Best practices in the identification and assessment of the gifted.
The Handbook of Giftedness in Children, Second Edition is a must-have resource for researchers, clinicians and related professionals, policy makers, and graduate students across such interrelated disciplines as child and school psychology, social work, and education policy and politics as well as special and general education, public health, school nursing, occupational therapy, psychiatry, school counseling, and family studies.
Steven I. Pfeiffer, Ph.D., is a Professor at Florida State University. Previously, he was a Professor at Duke University, where he served as Executive Director of the Duke University Talent Identification Program (Duke TIP). Dr. Pfeiffer is an internationally recognized expert in the gifted field. According to Alan Kaufman, Dr. Pfeiffer is "among a small group of the world's leading experts in the gifted field. He is an unusually articulate spokesperson on the varied topics that comprise the broad domain of gifted education and gifted assessment." Dr. Pfeiffer twice testified at the White House before the National Task Force on Health Care Reform. In 2012, he was a Distinguished Visiting Scholar at the National Institute of Education in Singapore. He has an active clinical practice and conducts workshops in the United States and internationally. Dr. Pfeiffer is lead author of the Gifted Rating Scales (Pearson Assessment, 2003), the most widely used rating scale in giftedidentification. His most recent books include, Serving the Gifted (Routledge, 2013); Essentials of Gifted Assessment (Wiley, 2015); and The Social and Emotional Development of Gifted Children (Prufrock Press, 2015), co-edited with Maureen Neihart and Tracy Cross. He is Editor-in-Chief of the APA Handbook of Giftedness and Talent (Washington, DC: APA Books; in press).
Dateiformat: PDFKopierschutz: Wasserzeichen-DRM (Digital Rights Management)
Systemvoraussetzungen:
Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Mit Wasserzeichen-DRM wird hier ein „weicher” Kopierschutz verwendet. Daher ist technisch zwar alles möglich – sogar eine unzulässige Weitergabe. Aber an sichtbaren und unsichtbaren Stellen wird der Käufer des E-Books als Wasserzeichen hinterlegt, sodass im Falle eines Missbrauchs die Spur zurückverfolgt werden kann.
Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.