Schweitzer Fachinformationen
Wenn es um professionelles Wissen geht, ist Schweitzer Fachinformationen wegweisend. Kunden aus Recht und Beratung sowie Unternehmen, öffentliche Verwaltungen und Bibliotheken erhalten komplette Lösungen zum Beschaffen, Verwalten und Nutzen von digitalen und gedruckten Medien.
This book provides a much-needed analysis of the current research in the global epidemic of electronic bullying. Scholars and professionals from the Americas, Europe, and Asia offer data, insights, and solutions, acknowledging both the social psychology and technological contexts underlying cyberbullying phenomena. Contributors address questions that are just beginning to emerge as well as longstanding issues concerning family and gender dynamics, and provide evidence-based prevention and intervention strategies for school and home. The global nature of the book reflects not only the scope and severity of cyberbullying, but also the tenacity of efforts to control and eradicate the problem.
Included in the coverage:
Gender issues and cyberbullying in children and adolescents: from gender differences to gender identity measures. Family relationships and cyberbullying. Examining the incremental impact of cyberbullying on outcomes over and above traditional bullying in North America. A review of cyberbullying and education issues in Latin America. Cyberbullying prevention from child and youth literature. Cyberbullying and restorative justice.
Cyberbullying across the Globe is an essential resource for researchers, graduate students, and other professionals in child and school psychology, public health, social work and counseling, educational policy, and family advocacy.
Foreword: An International Perspective on Cyberbullying; Peter K. Smith .- Chapter 1. Cyberbullying: Definitions and Facts from a Psychosocial Perspective; Anastasio Ovejero, Santiago Yubero, Elisa Larrañaga, María de la V Moral .- Part I. Gender, Family, and Psychosocial Issues.- Chapter 2. Gender Issues and Cyberbullying in Children and Adolescents: From Gender Differences to Gender Identity Measures; Raúl Navarro .- Chapter 3. Gender Variables and Cyberbullying in College Students; Elisa Larrañaga, Santiago Yubero, Anastasio Ovejero .- Chapter 4. Gender Differences and Cyberbullying Towards Faculty Members in Higher Education; Wanda Cassidy, Margaret Jackson, and Chantal Faucher .- Chapter 5. Family Relationships and Cyberbullying; Sofia Buelga, Belén Martínez-Ferrer and Gonzalo Musitu .- Part II. Global Research.- Chapter 6. Cyberbullying Matters: Examining the Incremental Impact of Cyberbullying on Outcomes over and above Traditional Bullying in North America; Gary Giumetti and Robin Kowalski .- Chapter 7. Cyberbullying and Education: A Review of Emergent Issues in Latin America Research; Fabiola Cabra Torres and Gloria Marciales .- Chapter 8. Cyberbullying in Eastern Countries: Focusing on South Korea and Other Eastern Cultures; Seung-ha Lee .- Chapter 9. Cyberbullying Research in Belgium: An Overview of Generated Insights and a Critical Assessment of the Medi
Dateiformat: PDFKopierschutz: Wasserzeichen-DRM (Digital Rights Management)
Systemvoraussetzungen:
Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Mit Wasserzeichen-DRM wird hier ein „weicher” Kopierschutz verwendet. Daher ist technisch zwar alles möglich – sogar eine unzulässige Weitergabe. Aber an sichtbaren und unsichtbaren Stellen wird der Käufer des E-Books als Wasserzeichen hinterlegt, sodass im Falle eines Missbrauchs die Spur zurückverfolgt werden kann.
Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.