Schweitzer Fachinformationen
Wenn es um professionelles Wissen geht, ist Schweitzer Fachinformationen wegweisend. Kunden aus Recht und Beratung sowie Unternehmen, öffentliche Verwaltungen und Bibliotheken erhalten komplette Lösungen zum Beschaffen, Verwalten und Nutzen von digitalen und gedruckten Medien.
In the twenty-first century, science is seen as a global enterprise. Similarly, science education is recognised as a priority in educational systems throughout the world. Yet even when there is widespread commonality in the science set out to be learnt in national curricula, it is necessary to pay attention to local context when planning - or seeking to understand - science teaching and learning. Contextual factors such as the language of instruction, cultural norms, shared epistemological commitments, and local value systems impact upon the perception and enactment of different pedagogies and on a learner's understanding of taught concepts. Yet many influential texts on science teaching are primarily based upon research in a limited range of cultural contexts (often Western Europe, North America and Australasia). This book offers a wide spread of studies looking at different aspects of science education from East Asia. This collection will be of great value to science educators in that region and to scholars in comparative education. It will also be illuminating to all those working in science education who are interested in teasing out the way cultural influences overlay and complement universal features of human cognition in determining how learners respond to science teaching.
Keith Taber
Faculty of Education
University of Cambridge, United Kingdom
Myint Swe Khine is Professor and Program Chair of Assessment and Evaluation Centre at the Emirates College for Advanced Education, United Arab Emirates. He obtained Masters Degrees from the University of Southern California, Los Angeles, USA and University of Surrey, Guildford, UK and Doctor of Science Education from Curtin University, Australia. He is also an Adjunct Professor at Science and Mathematics Education Centre at Curtin University, Australia. He has published widely and edited books on science education. Recent books published by Springer include Advances in Nature of Science Research (2012), Perspectives on Scientific Argumentation (2012) and Critical Analysis of Science Textbooks (2013).
Dateiformat: PDFKopierschutz: Wasserzeichen-DRM (Digital Rights Management)
Systemvoraussetzungen:
Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Mit Wasserzeichen-DRM wird hier ein „weicher” Kopierschutz verwendet. Daher ist technisch zwar alles möglich – sogar eine unzulässige Weitergabe. Aber an sichtbaren und unsichtbaren Stellen wird der Käufer des E-Books als Wasserzeichen hinterlegt, sodass im Falle eines Missbrauchs die Spur zurückverfolgt werden kann.
Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.