Schweitzer Fachinformationen
Wenn es um professionelles Wissen geht, ist Schweitzer Fachinformationen wegweisend. Kunden aus Recht und Beratung sowie Unternehmen, öffentliche Verwaltungen und Bibliotheken erhalten komplette Lösungen zum Beschaffen, Verwalten und Nutzen von digitalen und gedruckten Medien.
This book investigates the dynamic relationship between masculinity, fiction and teaching answering one central question. How are male teachers influenced by fictional narratives in the construction of masculinities within education? It achieves this in three major steps: by describing a methodological system of narrative analysis that is able to account for the influence of a fictional text alongside a reading of interview data, by focusing on a specific cohort of male teachers in order to measure the influence of a fictional text and the literary tropes they contain, both widening and restricting perceptions of teachers and teaching. The book demonstrates how fictional narratives and their encompassing ideologies can become a powerful force in the shaping of male teachers professional identities. The book focuses on a collection of 22 fictional narratives drawn from the teacher text genre. Each text describes the world of teachers and teaching from differing perspectives, in differing forms including, literary texts; dramatic works such as plays or musicals; feature films; and television and radio series. The teacher text is a popular and prolific genre. As part of the analysis the book pilots an innovative methodological process hat reconciles the structural and textual differences between fictional texts and interview data in an effort to find points of commonality and mutual influence. Stories of Men and Teaching reveals how teaching professionals utilise tropes found in fictional texts in chaotic and unstructured ways to manage points of professional intensity as they arise. Key features such as legacy, fear, belonging, reparation and violence are identified as themes that occupy male teachers most when considering their own identity and professional performance, and each is also represented in the fictional teacher text canon.
Dateiformat: PDFKopierschutz: Wasserzeichen-DRM (Digital Rights Management)
Systemvoraussetzungen:
Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Mit Wasserzeichen-DRM wird hier ein „weicher” Kopierschutz verwendet. Daher ist technisch zwar alles möglich – sogar eine unzulässige Weitergabe. Aber an sichtbaren und unsichtbaren Stellen wird der Käufer des E-Books als Wasserzeichen hinterlegt, sodass im Falle eines Missbrauchs die Spur zurückverfolgt werden kann.
Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.