Schweitzer Fachinformationen
Wenn es um professionelles Wissen geht, ist Schweitzer Fachinformationen wegweisend. Kunden aus Recht und Beratung sowie Unternehmen, öffentliche Verwaltungen und Bibliotheken erhalten komplette Lösungen zum Beschaffen, Verwalten und Nutzen von digitalen und gedruckten Medien.
This book addresses the critical role of science education in the context of global growth and development, emphasizing its significance in the advancement of societal progress. The book identifies and explores the lack of comprehensive resources compiling diverse learning theories and their practical applications in science teaching. Tailored for a global audience, it bridges the knowledge gap with a narrative genre, offering a cohesive exploration of fundamental theories and applications. With contributors from 14 countries, this edition goes beyond its predecessor, delivering updated insights across chapters in research, pedagogy, and educational theory. Each chapter enriches the reader's experience with exercises and reflections, fostering deeper engagement. Notably, the second edition responds to the evolving educational landscape, introducing Chapter 28 on Virtual Technology in the wake of the COVID-19 pandemic. This book is an invaluable resource for students, educators and researchers interested in science education, providing a comprehensive exploration of updated theories and practices.
Ben Akpan, PhD, is the Executive Director of the Science Teachers Association of Nigeria (STAN). He served as President of the International Council of Associations for Science Education (ICASE) and Chair of ICASE World Conferences Standing Committee from 2010 - 2013 and 2013 - 2023 respectively. His areas of interest include chemistry, science education, environmental education, and support for science teacher associations.
Teresa J. Kennedy, PhD, holds a joint appointment as Professor of International STEM and Bilingual/ELL Education in the College of Education and Psychology and in the College of Engineering at the University of Texas at Tyler, United States of America. She served as President of the International Council of Associations for Science Education (ICASE) from 2014 - 2017 and currently serves on the Executive Committee of ICASE as the Representative to UNESCO.
Chapter 1: Introduction - Theory into Practice.- Chapter 2: Intrinsically Motivating Instruction- Thomas Malone.- Chapter 3: The Bildung Theory - from von Humboldt to Klafki and beyond.- Chapter 4: Classical and Operant Conditioning - Ivan Pavlov; Burrhus Skinner.- Chapter 5: Social Learning Theory - Albert Bandura.
Dateiformat: PDFKopierschutz: Wasserzeichen-DRM (Digital Rights Management)
Systemvoraussetzungen:
Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Mit Wasserzeichen-DRM wird hier ein „weicher” Kopierschutz verwendet. Daher ist technisch zwar alles möglich – sogar eine unzulässige Weitergabe. Aber an sichtbaren und unsichtbaren Stellen wird der Käufer des E-Books als Wasserzeichen hinterlegt, sodass im Falle eines Missbrauchs die Spur zurückverfolgt werden kann.
Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.