Today's businesses heavily rely on IT services to run their processes efficiently. This means that IT departments and IT service providers are being forced to embrace modern quality methods in an effort to remain competitive in increasingly complex markets. While promising concepts such as Lean Six Sigma have achieved great success in manufacturing environments, its application to IT services can be a challenging task.
In this book, Markus H. Dahm and Csaba Mohos provide detailed insights on how to address these challenges by offering a hands-on approach to:
- Core concepts of Lean Management, Six Sigma and Lean Six Sigma
- Possibilities for integrating Lean Six Sigma in companies' organizational structures
- Key success factors of a Lean Six Sigma implementation
- Applying Lean Six Sigma to ITIL and its "Continual Service Improvement" component
Featuring case studies, experiences and suggestions from a variety of European companies which use Lean Six Sigma in their IT organizations, this book is a well-founded and valuable companion for practical use!
Das Schweitzer Vademecum ist ein renommierter Fachkatalog, der speziell die relevanten Angebote für juristisch und steuerrechtlich Interessierte sortiert, aufbereitet und seit über 100 Jahren der Orientierung dient. Das Schweitzer Vademecum beinhaltet Bücher, Zeitschriften, Datenbanken, Loseblattwerke aus dem deutschsprachigen In- und Ausland und ist seit 1997 wichtiger Bestandteil des Schweitzer Webshops.
Produkt-Info
Auflage
Sprache
Verlagsort
Zielgruppe
IT-Manager; Chief Information Officer (CIO); Geschäftsführer; Mitarbeiter von Unternehmensberatungen; Mitarbeiter von Strategieabteilungen in Unternehmen
IT manager; chief information officer (CIO); chief executive officers (CEO); business and management consultants
Illustrationen
mit zahlreichen Abbildungen
mit zahlreichen Abbildungen
Maße
Höhe: 235 mm
Breite: 158 mm
Dicke: 10 mm
Gewicht
ISBN-13
978-3-503-14184-5 (9783503141845)
Schweitzer Klassifikation
By Dr. Markus H. Dahm and Csaba Mohos