Justin J. White schlägt vor, die Beziehung zwischen Bild und Text im alten Israel neu zu konzeptualisieren und beide Medien als gemischte Medien zu charakterisieren. Er argumentiert, dass Texte Bilder als Kernbestandteil ihrer Rhetorik hervorriefen - was er als "Poetik der Visualität" bezeichnet. Anhand von drei textspezifischen Achsen der visuellen Rhetorik - Ekphrasis, visuelle Vorstellungskraft und materielle Handlungsfähigkeit - demonstriert er, wie alte israelitische Bilder und Texte durch Metapher, Gleichnis und Synekdoche dargestellt werden und repräsentativ für die im alten Nahen Osten endemische Metaphysik sind.
Reihe
Sprache
Verlagsort
ISBN-13
978-3-16-163345-4 (9783161633454)
DOI
10.1628/978-3-16-163345-4
Schweitzer Klassifikation
Autor*in
Born 1983; independent scholar researching ancient and modern iconology, philosophy of visual communication in Mediterranean antiquity, and materiality and religion; 2020 PhD with Distinction from Yale University.
1. What Do Images Have to Do with Biblical Texts?
1.1 Introduction
1.2 The Approach of this Study
1.3 The Format of this Study
2. The Hebrew Bible and Visual Culture
2.1 "There Were Images in Israel": The Rise of Iconographic Interpretation
2.2 Images as Texts: Panofsky's Iconology
2.3 Rethinking the Relationship between Image and Text
2.4 Conclusion
3. Ekphrasis and the Visual Imagination in Ancient Israel
3.1 What is Ekphrasis (for)?
3.2 Seeing the Ineffable through Ekphrasis: Ezekiel's Inaugural Vision
3.3 Ekphrasis and Representation in the Songs of the Sabbath Sacrifice
3.4 Conclusion
4. Imagetexts and Visual Rhetoric in the Hebrew Bible
4.1 Text and Image in the Hebrew Bible
4.2 Like the Egyptians: The Smiting God and King in Isaiah 10
4.3 Image in Text: The Ephah Vision of Zechariah 5:5-11 and Divine Representation
4.4 Dialectics of Resistance in Daniel 6
4.5 Conclusion
5. Visual Material Agency in the Hebrew Bible
5.1 What Power(s) Do Images Have?
5.2 Images, Agency, and the Ancient Near East
5.3 Image Agency in the Hebrew Bible
5.4 Conclusion
6. Conclusions: Image and Text in Ancient Israel