Steven James Stiles zeigt, dass Matthäus' Darstellung von Jesus als Lehrer viele Strategien und Muster der Thora-Interpretation verwendet, die mit dem Judentum des Zweiten Tempels geteilt werden oder in dieses passen. Die Untersuchung dieser Strategien gibt einen Einblick in Matthäus' Darstellung von Jesus als maßgeblichem Lehrer.
Reihe
Sprache
Verlagsort
ISBN-13
978-3-16-162182-6 (9783161621826)
DOI
10.1628/978-3-16-162182-6
Schweitzer Klassifikation
Autor*in
Born 1987; 2011 MA in Biblical and Theological Studies, Western Seminary; 2013 ThM, Western Seminary; 2018 PhD in New Testament Language, Literature, and Theology, University of Edinburgh; adjunct professor at Western Seminary in San Jose, CA.
Chapter 1: Introduction
Chapter 2: Torah Interpretation in Second Temple Judaism
Chapter 3: Matthew's Gospel Inflected by Destruction
Chapter 4: Mosaic Discourse
Chapter 5: Jesus' Torah Interpretation in the Controversy Stories
Chapter 6: Biography and Legitimising the Lawgiver
Chapter 7: Matthew, Biographical Writing, and Legitimisation
Chapter 8: Conclusion