Schweitzer Fachinformationen
Wenn es um professionelles Wissen geht, ist Schweitzer Fachinformationen wegweisend. Kunden aus Recht und Beratung sowie Unternehmen, öffentliche Verwaltungen und Bibliotheken erhalten komplette Lösungen zum Beschaffen, Verwalten und Nutzen von digitalen und gedruckten Medien.
This new edition of the Europeanadaptation of Anita Woolfolk's market-leading US text, Educational Psychology, is essential reading for anyone studying or interested in education and learning from a psychology perspective.
The second edition includes new work in the areas of Assessment for Learning and Attachment Theory, as well as reflecting recent changes in Special Educational Needs provision. The text shows how information and ideas drawn from cutting-edge research in educational psychology can be applied to solve the everyday problems of teaching and child development.
'This wide-ranging and theoretically grounded text is set to become a classic in the psychology of education.'
Alec Webster, Emeritus Professorof Educational Psychology, University of Bristol
'This is an exceptionally strong book that explains the psychology in education in a clear and vivid way. I also appreciated the European approach of the book... I would certainly recommend educators to use this book.'
Sofie Loyens, Assistant Professor at the Department of Psychology, Erasmus University Rotterdam, The Netherlands
Dr Anita Woolfolk is a professor of Educational Psychology in the School of Educational Policy and Leadership, The Ohio State University, Columbus, OH, USA
Malcolm Hughes is a Senior Research Fellow in Developmental Psychology at the University of the West of England in Bristol, UK
Dr. Vivienne Walkup is a Senior Lecturer in Education at the University of Derby, UK
Chapter 1 Teachers, Teaching and Educational Psychology Part 1 Learners Chapter 2 Cognitive Development and Language Chapter 3 Personal, Social and Emotional Development Chapter 4 Learner Differences and Learning Needs Chapter 5 Culture and Diversity
Part 2 Learning and Motivation Chapter 6 Behavioural Views of Learning Chapter 7 Cognitive Views of Learning Chapter 8 Complex Cognitive Processes Chapter 9 Social Cognitive and Constructivist Views of Learning Chapter 10 Motivation in Learning and Teaching Chapter 11 Engaged Learning: Cooperation and Community Part 3 Teaching and Assessing Chapter 12 Creating Learning Environments Chapter 13 Teaching for Learning Chapter 14 Standardised Testing Chapter 15 Classroom Assessment
Dateiformat: PDFKopierschutz: Adobe-DRM (Digital Rights Management)
Systemvoraussetzungen:
Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Mit Adobe-DRM wird hier ein „harter” Kopierschutz verwendet. Wenn die notwendigen Voraussetzungen nicht vorliegen, können Sie das E-Book leider nicht öffnen. Daher müssen Sie bereits vor dem Download Ihre Lese-Hardware vorbereiten.
Bitte beachten Sie: Wir empfehlen Ihnen unbedingt nach Installation der Lese-Software diese mit Ihrer persönlichen Adobe-ID zu autorisieren!
Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.
Dateiformat: PDFKopierschutz: Wasserzeichen-DRM (Digital Rights Management)
Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Mit Wasserzeichen-DRM wird hier ein „weicher” Kopierschutz verwendet. Daher ist technisch zwar alles möglich – sogar eine unzulässige Weitergabe. Aber an sichtbaren und unsichtbaren Stellen wird der Käufer des E-Books als Wasserzeichen hinterlegt, sodass im Falle eines Missbrauchs die Spur zurückverfolgt werden kann.