Schweitzer Fachinformationen
Wenn es um professionelles Wissen geht, ist Schweitzer Fachinformationen wegweisend. Kunden aus Recht und Beratung sowie Unternehmen, öffentliche Verwaltungen und Bibliotheken erhalten komplette Lösungen zum Beschaffen, Verwalten und Nutzen von digitalen und gedruckten Medien.
Modernism is typically thought of as focusing on the new and now, not looking backward at historical catastrophes. Yet in many surprising, often submerged ways, the transatlantic slave trade shaped the works of both Black and white writers. This book reveals how modernists turned to the Middle Passage-and, in so doing, upended Western ideas about time and space, race and gender, and the category of the human.Bringing together Afro-diasporic and Black studies scholarship, modernist aesthetics, and environmental studies, Laura Winkiel presents a new literary history of modernism from the perspective of the Atlantic and its role in slavery and colonization. She examines the works of African, Caribbean, British, and US writers including Joseph Conrad, William Faulkner, Langston Hughes, Zora Neale Hurston, Claude McKay, Jean Rhys, Amos Tutuola, and Virginia Woolf, as well as later interlocutors such as Marlon James and Jamaica Kincaid. Paying particular attention to settings on shorelines, deltas, archipelagos, and the ocean, Winkiel argues that allusions to the slave trade make visible the exploitative structural relations between the metropolis and the colonies and between the liberal subject and its others. By turning to the ocean and its violent histories, this groundbreaking book rethinks the fraught relationship of modernism and race.
AcknowledgmentsOverture1. Reading with the Sea2. Alluvium: Langston Hughes, Zora Neale Hurston, and Claude McKay(interlude)3. Waves: Virginia Woolf and Kabe Wilson4. Archipelago: Jean Rhys, Marlon James, and Jamaica Kincaid5. Delta: William Faulkner and Amos TutuolaCodaNotesIndex
Dateiformat: ePUBKopierschutz: Wasserzeichen-DRM (Digital Rights Management)
Systemvoraussetzungen:
Das Dateiformat ePUB ist sehr gut für Romane und Sachbücher geeignet - also für „fließenden” Text ohne komplexes Layout. Bei E-Readern oder Smartphones passt sich der Zeilen- und Seitenumbruch automatisch den kleinen Displays an. Mit Wasserzeichen-DRM wird hier ein „weicher” Kopierschutz verwendet. Daher ist technisch zwar alles möglich – sogar eine unzulässige Weitergabe. Aber an sichtbaren und unsichtbaren Stellen wird der Käufer des E-Books als Wasserzeichen hinterlegt, sodass im Falle eines Missbrauchs die Spur zurückverfolgt werden kann.
Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.