Schweitzer Fachinformationen
Wenn es um professionelles Wissen geht, ist Schweitzer Fachinformationen wegweisend. Kunden aus Recht und Beratung sowie Unternehmen, öffentliche Verwaltungen und Bibliotheken erhalten komplette Lösungen zum Beschaffen, Verwalten und Nutzen von digitalen und gedruckten Medien.
Acknowledgements Introduction Chapter 1. Social media and corporate communication 1.1. Social media as a channel of communication1.2. Social media and marketing communication1.3. Social media and electronic word-of-mouth communication1.4. Twitter as a microblogging service1.5. Twitter in corporate communicationChapter 2. Customer encounters as a genre of social interaction 2.1. Customer encounters as a genre of social interaction - basic characteristics2.2. Previous research into customer encounters2.2.1. Face-to-face customer encounters2.2.2. Call centre interactions2.2.3. Online customer encounters 2.3. Crisis communication, complaint and review management 2.3.1. Crisis communication, complaint and review management in traditional channels of interaction2.3.2. Online crisis communication, complaint and review management Chapter 3. Corporate profiles on Twitter - general characteristics 3.1. Company profiles - structure and types of posts3.2. Modes of interaction on the profiles - discursive blending Chapter 4. Positive evaluation and complaint management on Twitter 4.1. Methods and materials4.1.1. Methods4.1.2. Materials4.1.3. The structure of customer encounters on Twitter4.2. Consumer positive evaluation on Twitter4.2.1. Consumer positive evaluation on Twitter4.2.2. Positive review management4.3. Consumer complaint and negative evaluation management on Twitter4.3.1. Consumer complaints on Twitter 4.3.2. Complaint management - responses to complaints and negative evaluations Chapter 5. Selected politeness and lexicogrammatical properties of the tweets 5.1. Methods 5.2. Conventional politeness acts: openings and closings, forms of address and self-identification in the tweets5.2.1. Address forms5.2.2. Self-identification5.2.3. Opening sequences5.2.4. Closing units 5.3. Selected lexicogrammatical properties of the tweets 5.3.1. Informal and non-standard language, mistakes5.3.2. The use of emoticons, hashtags and linksConclusions References
Dateiformat: PDFKopierschutz: Adobe-DRM (Digital Rights Management)
Systemvoraussetzungen:
Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Mit Adobe-DRM wird hier ein „harter” Kopierschutz verwendet. Wenn die notwendigen Voraussetzungen nicht vorliegen, können Sie das E-Book leider nicht öffnen. Daher müssen Sie bereits vor dem Download Ihre Lese-Hardware vorbereiten.
Bitte beachten Sie: Wir empfehlen Ihnen unbedingt nach Installation der Lese-Software diese mit Ihrer persönlichen Adobe-ID zu autorisieren!
Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.