Schweitzer Fachinformationen
Wenn es um professionelles Wissen geht, ist Schweitzer Fachinformationen wegweisend. Kunden aus Recht und Beratung sowie Unternehmen, öffentliche Verwaltungen und Bibliotheken erhalten komplette Lösungen zum Beschaffen, Verwalten und Nutzen von digitalen und gedruckten Medien.
The Coloniality of Catastrophe in Caribbean Theater and Performance calls attention to theater's capacity to reveal the constructed roots of catastrophe and offer counter catastrophic strategies to live and imagine otherwise. Engaging anglophone, francophone, and hispanophone theater from across the Caribbean and its diaspora, the 12 essays and one interview foster a pan-Caribbean view of theater, identifying shared tropes and theatrical strategies. Essays address a range of 20th and 21st century works that center the relentless cycle of "natural" disasters such as earthquakes, hurricanes, and floods as well as the catastrophic effects of continuing coloniality more broadly. In doing so, they unsettle the normalization of catastrophe. Exploring the power of theater's situatedness, its iterative quality, and its special arrangement of time, these works remind us of the impact of embodied co-presence in the political realities of everyday life.
Camilla Stevens is Professor in the Departments of Spanish and Portuguese and Latino and Caribbean Studies at Rutgers University-New Brunswick, United States.
Jon D. Rossini is Professor in the Department of Theatre and Dance at the University of California, Davis, United States.
Chapter 1: Introduction.- Chapter 2: Guy Régis Jr's Post-Earthquake Vigil: Keeping Watch on Catastrophe in De toute la terre le grand effarement.- Chapter 3: "We Must Face Haiti": Rawle Gibbons's 1993 Production of The Black Jacobins.- Chapter 4: Staging the Païdeuma: Nature and Insurrection in Aimé Césaire's Une tempête.- Chapter 5: The Coloniality of Naufragio and Utopia in Teatro Buendía's Otra tempestad.- Chapter 6: Making Theater in the Face of the Storm: Shakespeare in Paradise, Healing, and Theater.- Chapter 7: Drowning in the Wake.- Chapter 8: "No more drumming. Nor sticks": The Colonial Catastrophe that Conditioned Caribbean Performance.- Chapter 9: Interrogating Disaster through Apocalyptic Narratives in Dominican Theater.- Chapter 10: Sensing Catastrophic Realities in Diasporic Puerto Rican Theater.- Chapter 11: PROMESA, Anti-Colonial Drag, and Diasporic Puerto Rican Trans Revolution.- Chapter 12: Beyond Catastrophe: Teresa Hernández and the Puerto Rican Performative Body in the New Millennium.- Chapter 13: Catastrophe, Theater, Performance: Praxes of Re/Making the Caribbean With/Out Coloniality, A Conversation with Eliézer Guérismé, Judith G. Miller, Gaël Octavia, and Gina Athena Ulysse.
Dateiformat: PDFKopierschutz: Wasserzeichen-DRM (Digital Rights Management)
Systemvoraussetzungen:
Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Mit Wasserzeichen-DRM wird hier ein „weicher” Kopierschutz verwendet. Daher ist technisch zwar alles möglich – sogar eine unzulässige Weitergabe. Aber an sichtbaren und unsichtbaren Stellen wird der Käufer des E-Books als Wasserzeichen hinterlegt, sodass im Falle eines Missbrauchs die Spur zurückverfolgt werden kann.
Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.