Schweitzer Fachinformationen
Wenn es um professionelles Wissen geht, ist Schweitzer Fachinformationen wegweisend. Kunden aus Recht und Beratung sowie Unternehmen, öffentliche Verwaltungen und Bibliotheken erhalten komplette Lösungen zum Beschaffen, Verwalten und Nutzen von digitalen und gedruckten Medien.
Get hands-on experience implementing 26 of the most common design patterns using Java and Eclipse. In addition to Gang of Four (GoF) design patterns, you will also learn about alternative design patterns, and understand the criticisms of design patterns with an overview of anti-patterns. For each pattern you will see at least one real-world scenario, a computer-world example, and a complete implementation including output.
This book has three parts. The first part covers 23 Gang of Four (GoF) design patterns. The second part includes three alternative design patterns. The third part presents criticisms of design patterns with an overview of anti-patterns. You will work through easy-to-follow examples to understand the concepts in depth and you will have a collection of programs to port over to your own projects.
A Q&A session is included in each chapter and covers the pros and cons of each pattern. The last chapter presents FAQs about the design patterns. The step-by-step approach of the book helps you apply your skills to learn other patterns on your own, and to be familiar with the latest version of Java and Eclipse.
What You'll Learn
Part I: Gang of Four Patterns.- Chapter 1: Singleton Pattern.- Chapter 2: Prototype Pattern.- Chapter 3: Builder Pattern.- Chapter 4: Factory Method Pattern.- Chapter 5: Abstract Factory Pattern.- Chapter 6: Proxy Pattern.- Chapter 7: Decorator Pattern.- Chapter 8: Adapter Pattern.- Chapter 9: Facade Pattern.- Chapter 10: Flyweight Pattern.- Chapter 11: Composite Pattern.- Chapter 12: Bridge Pattern.- Chapter 13: Visitor Pattern.- Chapter 14: Observer Pattern.- Chapter 15: Strategy (Policy) Pattern.- Chapter 16: Template Pattern.- Chapter 17: Command Pattern.- Chapter 18: Iterator Pattern.- Chapter 19: Memento Pattern.- Chapter 20: State Pattern.- Chapter 21: Mediator Pattern.- Chapter 22: Chain of Responsibility Pattern.- Chapter 23: Interpreter Pattern.-
Part II: Additional Design Patterns.- Chapter 24: Simple Factory Pattern.- Chapter 25: Null Object Pattern.- Chapter 26: MVC Pattern.-
Part III: Final Discussions on Design Patterns.- Chapter 27: Criticisms of Design Patterns.- Chapter 28: Anti-Patterns: Avoid the Common Mistakes.- Chapter 29: FAQs.- Appendix A: A Brief Overview of GoF Design Patterns.- Appendix B: Winning Notes and the Road Ahead.- Appendix C: Bibliography.-
Dateiformat: PDFKopierschutz: Wasserzeichen-DRM (Digital Rights Management)
Systemvoraussetzungen:
Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Mit Wasserzeichen-DRM wird hier ein „weicher” Kopierschutz verwendet. Daher ist technisch zwar alles möglich – sogar eine unzulässige Weitergabe. Aber an sichtbaren und unsichtbaren Stellen wird der Käufer des E-Books als Wasserzeichen hinterlegt, sodass im Falle eines Missbrauchs die Spur zurückverfolgt werden kann.
Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.