Schweitzer Fachinformationen
Wenn es um professionelles Wissen geht, ist Schweitzer Fachinformationen wegweisend. Kunden aus Recht und Beratung sowie Unternehmen, öffentliche Verwaltungen und Bibliotheken erhalten komplette Lösungen zum Beschaffen, Verwalten und Nutzen von digitalen und gedruckten Medien.
This book uses the discipline-specific, computational methods of the digital humanities to explore a constellation of rigorous case studies of modernist literature.
From data mining and visualization to mapping and tool building and beyond, the digital humanities offer new ways for scholars to questions of literature and culture. With the publication of a variety of volumes that define and debate the digital humanities, we now have the opportunity to focus attention on specific periods and movements in literary history. Each of the case studies in this book emphasizes literary interpretation and engages with histories of textuality and new media, rather than dwelling on technical minutiae. Reading Modernism with Machines thereby intervenes critically in ongoing debates within modernist studies, while also exploring exciting new directions for the digital humanities-ultimately reflecting on the conjunctions and disjunctions between the technological cultures of the modernist era and our own digital present.
Shawna Ross is an assistant professor in the Department of English at Texas A&M University, USA, where she researches and teaches British modernism, the digital humanities, oceanic studies, and Henry James.
James O'Sullivan is the Digital Humanities Research Associate at the Humanities Research Institute at the University of Sheffield, UK, where he researches digital culture and modernity, digital poetics, and electronic literature.
Introduction; Shawna Ross.- Chapter 1. ModLabs; Dean Irvine.- Chapter 2. Modeling Modernist Dialogism; Adam Hammond, Julian Brooke and Graeme Hirst.- 3. Mapping Modernism's Z-Axis; Alex Christie and Katie Tanigawa.- Chapter 4. Textbase as Machine; Kathryn Holland and Jana Smith Elford.- Chapter 5. Remediation and Development of Modernist Forms in The Western Home Monthly ; Hannah McGregor and Nicholas van Orden.- Chapter 6. Stylistic Perspective Across Kenneth Fearing's Poetry; Wayne Arnold.- Chapter 7. In the End Was the Word; Adam James Bradley.- Chapter 8. A Macro-Etymological Analysis of James Joyce's The Portrait of the Artist as a Young Man ; Jonathan Reeve.- Chapter 9. Body Language; Kurt Cavender, Jamey E. Graham, Robert P. Fox, Jr., Richard Flynn and Kenyon Cavender.- Chapter 10. "We twiddle.and turn into machines"; Andrew Pilsch.- Chapter 11. CGI Monstrosities; Eunsong Kim.
Dateiformat: PDFKopierschutz: Wasserzeichen-DRM (Digital Rights Management)
Systemvoraussetzungen:
Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Mit Wasserzeichen-DRM wird hier ein „weicher” Kopierschutz verwendet. Daher ist technisch zwar alles möglich – sogar eine unzulässige Weitergabe. Aber an sichtbaren und unsichtbaren Stellen wird der Käufer des E-Books als Wasserzeichen hinterlegt, sodass im Falle eines Missbrauchs die Spur zurückverfolgt werden kann.
Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.