Schweitzer Fachinformationen
Wenn es um professionelles Wissen geht, ist Schweitzer Fachinformationen wegweisend. Kunden aus Recht und Beratung sowie Unternehmen, öffentliche Verwaltungen und Bibliotheken erhalten komplette Lösungen zum Beschaffen, Verwalten und Nutzen von digitalen und gedruckten Medien.
In this practical and lively guide for early career planners, Dory Reeves sets out the key skills necessary to thrive in the modern-day work environment. Offering expert advice and in-depth critical analysis of the field, she further develops the reader's understanding of the specific personal and interpersonal attributes required to become a confident and creative professional planner.
Throughout the book, chapters use a wide variety of work-related situations that will help planning students and practitioners to think on their feet, and navigate their way up the career ladder. They explain how the benefits of networking and selecting an appropriate mentor can help in understanding, and working with, the structure and culture of a professional planning organization. At the heart of the book is the encouragement of self-reflection, as a way of appreciating the relevant workplace skills already developed through the 'Lifewide learning experience'. End-of-chapter pedagogical features - including web-links, activities and a 'final takeaway' - help to build on this. Developed from extensive research into the responses of planners and their managers to internationally-relevant questions surrounding planning, and through the substantial experience of the author in the field, readers will be best-placed to maximize effectiveness and job-satisfaction within the planning vocation.
Currently Professor of Planning at the University of Auckland, New Zealand, Dory Reeves has worked in the planning sector as an academic and practitioner for over 30 years. She has been chair of the Education and Lifelong Learning Committee at the Royal Town Planning Institute, UK, and she managed her own consultancy specialising in gender, equality and sustainability issues between 2003 and 2008.
Introduction.- 1. Planning, is it for You?.- 2. Measuring Effectiveness Competencies and Capabilities.- 3. Interpersonal Capability.- 4. Generic Capability.- 5. Personal Capability.- 6. Intellectual Capability.- 7. Profession Specific Capability.- 8. Meeting Employer and Manager Expectations.- 9. Lifewide Learning, Mentoring, Networking, Creativity.- 10. Conclusion.
Dateiformat: PDFKopierschutz: Adobe-DRM (Digital Rights Management)
Systemvoraussetzungen:
Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Mit Adobe-DRM wird hier ein „harter” Kopierschutz verwendet. Wenn die notwendigen Voraussetzungen nicht vorliegen, können Sie das E-Book leider nicht öffnen. Daher müssen Sie bereits vor dem Download Ihre Lese-Hardware vorbereiten.
Bitte beachten Sie: Wir empfehlen Ihnen unbedingt nach Installation der Lese-Software diese mit Ihrer persönlichen Adobe-ID zu autorisieren!
Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.