Schweitzer Fachinformationen
Wenn es um professionelles Wissen geht, ist Schweitzer Fachinformationen wegweisend. Kunden aus Recht und Beratung sowie Unternehmen, öffentliche Verwaltungen und Bibliotheken erhalten komplette Lösungen zum Beschaffen, Verwalten und Nutzen von digitalen und gedruckten Medien.
Through constant exposure to adult input in interaction, children's language gradually develops into rich linguistic constructions containing multiple cross-modal elements subtly used together for communicative functions. Sensorimotor schemas provide the "grounding" of language in experience and lead to children's access to the symbolic function. With the emergence of vocal or signed productions, gestures do not disappear but remain functional and diversify in form and function as children become skilled adult multimodal conversationalists.
This volume examines the role of gesture over the human lifespan in its complex interaction with speech and sign. Gesture is explored in the different stages before, during, and after language has fully developed and a special focus is placed on the role of gesture in language learning and cognitive development. Specific chapters are devoted to the use of gesture in atypical populations.
CONTENTS
Contributors
Aliyah Morgenstern and Susan Goldin-Meadow1 Introduction to Gesture in Language
Part I: An Emblematic Gesture: Pointing
Kensy Cooperrider and Kate Mesh2 Pointing in Gesture and Sign
Aliyah Morgenstern3 Early Pointing Gestures
Part II: Gesture Before Speech
Meredith L. Rowe, Ran Wei, and Virginia C. Salo4 Early Gesture Predicts Later Language Development
Olga Capirci, Maria Cristina Caselli, and Virginia Volterra5 Interaction Among Modalities and Within Development
Part III: Gesture With Speech During Language Learning
Eve V. Clark and Barbara F. Kelly6 Constructing a System of Communication With Gestures and Words
Pauline Beaupoil-Hourdel7 Embodying Language Complexity: Co-Speech Gestures Between Age 3 and 4
Casey Hall, Elizabeth Wakefield, and Susan Goldin-Meadow8 Gesture Can Facilitate Children's Learning and Generalization of Verbs
Part IV: Gesture After Speech Is Mastered
Jean-Marc Colletta9 On the Codevelopment of Gesture and Monologic Discourse in Children
Susan Wagner Cook10 Understanding How Gestures Are Produced and Perceived
Tilbe Göksun, Demet Özer, and Seda AkbIyık11 Gesture in the Aging Brain
Part V: Gesture With More Than One Language
Elena Nicoladis and Lisa Smithson12 Gesture in Bilingual Language Acquisition
Marianne Gullberg13 Bimodal Convergence: How Languages Interact in Multicompetent Language Users' Speech and Gestures
Gale Stam and Marion Tellier14 Gesture Helps Second and Foreign Language Learning and Teaching
Aliyah Morgenstern and Susan Goldin-MeadowAfterword: Gesture as Part of Language or Partner to Language Across the Lifespan
IndexAbout the Editors
Aliyah Morgenstern, University Sorbonne, France; Susan Goldin-Meadow, University of Chicago, USA.
Dateiformat: PDFKopierschutz: Wasserzeichen-DRM (Digital Rights Management)
Systemvoraussetzungen:
Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Mit Wasserzeichen-DRM wird hier ein „weicher” Kopierschutz verwendet. Daher ist technisch zwar alles möglich – sogar eine unzulässige Weitergabe. Aber an sichtbaren und unsichtbaren Stellen wird der Käufer des E-Books als Wasserzeichen hinterlegt, sodass im Falle eines Missbrauchs die Spur zurückverfolgt werden kann.
Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.