Schweitzer Fachinformationen
Wenn es um professionelles Wissen geht, ist Schweitzer Fachinformationen wegweisend. Kunden aus Recht und Beratung sowie Unternehmen, öffentliche Verwaltungen und Bibliotheken erhalten komplette Lösungen zum Beschaffen, Verwalten und Nutzen von digitalen und gedruckten Medien.
Bitte beachten Sie
Am Freitag, 03.10.2025 und am Sonntag, 05.10.2025 finden bei unserem externen E-Book Dienstleister jeweils zwischen 9.00 und 15.00 Uhr Wartungsarbeiten statt. Daher bitten wir Sie Ihre E-Book Bestellung außerhalb dieses Zeitraums durchzuführen. Möglicherweise kann die Zustellung des Download-Links auch außerhalb der Wartungsarbeiten an diesen Tagen zeitverzögert sein. Wir bitten um Ihr Verständnis. Bei Problemen und Rückfragen kontaktieren Sie gerne unseren Schweitzer Fachinformationen E-Book Support, der Ihnen am Montag, 06.10.2025 dann auf Ihre Nachricht antworten wird.
This edited volume utilizes critical perspectives other than/or in addition to LGBTQ+ studies to facilitate knowledge-building on pedagogical and curricular approaches to LGBTQ+ studies within the context and concerns of promoting LGBTQ+ inclusivity across various educational spaces. Chapters include: intersectional analysis, pedagogies of discomfort, critical theory/critical peace education, critical literacy studies, social class theory, public pedagogy studies, critical theory/critical pedagogy, Indigenous/decolonizing studies, critical posthumanist theory, personal narratives as pedagogy, and critical heterosexuality studies, among other perspectives. Through this collection, the editors and their authors demonstrate that other perspectives (in addition to LGBTQ+ studies) can be equally helpful to teaching practices and curricula that advance LGBTQ+ inclusivity and knowledge production.
Robert C. Mizzi is the Canada Research Chair in Queer, Community, and Diversity Education and Professor in the Faculty of Education at the University of Manitoba, Canada.
Nelson M. Rodriguez is Associate Professor of Women's, Gender, and Sexuality Studies at The College of New Jersey, USA, where he serves as Coordinator of the Sexuality and Queer Studies Program.
Chapter 1. Implementing an Interpolative Inquiry through LGBTQ+ Theoretical Interventions in Curriculum and Pedagogy.- Chapter 2. Teaching Intersectionally in Secondary Social Studies and English Language Arts.- Chapter 3. Troubling Genders, Disturbing Sexualities: The Perilous Territory of the Pedagogy of Discomfort for Teaching Non-Normative Sexual and Gender Identities.- Chapter 4. Policy and Practice: Critically Reading and Interpreting Policies to Support LGBTQ+ Curricular-Inclusion in K-12 Classrooms.- Chapter 5. Considerations of Capital and Class in Teaching LGBTQ+ Identity Development in Higher Education.- Chapter 6. LGBTI2SQ+ Representations through Public Pedagogy: Critical Reflections from In-Service Education.- Chapter 7. A Critical Theory Approach to LGBTQ Studies in Quantitative Methods Courses.- Chapter 8. Indigenizing LGBTQ Issues in Education: A Necessary Journey.- Chapter 9. Gender and Sexuality Diversity-Inclusion and the "Spectre of Fear" in Teacher Education: A New Materialist Framing.- Chapter 10. Critical Literacies in English as a Second Language (ESL) Teaching: Tools for LGBTQ+ Inclusion in Classroom Practices.- Chapter 11. Personal Narratives of Sexual and Gender Diversity.- Chapter 12. Reflections on Pedagogical and Curricular Approaches to LGBTQ+ Studies in the Undergraduate Classroom: Heterosexuality Studies as a Critical Intervention.
Dateiformat: PDFKopierschutz: Wasserzeichen-DRM (Digital Rights Management)
Systemvoraussetzungen:
Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Mit Wasserzeichen-DRM wird hier ein „weicher” Kopierschutz verwendet. Daher ist technisch zwar alles möglich – sogar eine unzulässige Weitergabe. Aber an sichtbaren und unsichtbaren Stellen wird der Käufer des E-Books als Wasserzeichen hinterlegt, sodass im Falle eines Missbrauchs die Spur zurückverfolgt werden kann.
Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.