Schweitzer Fachinformationen
Wenn es um professionelles Wissen geht, ist Schweitzer Fachinformationen wegweisend. Kunden aus Recht und Beratung sowie Unternehmen, öffentliche Verwaltungen und Bibliotheken erhalten komplette Lösungen zum Beschaffen, Verwalten und Nutzen von digitalen und gedruckten Medien.
The changing environment in higher education requires different approaches to be taken to the provision of professional support services. This may result in the development of outsourced shared services, the convergence of many different student-facing services or the development of more active collaborative networks. This collection of essays considers the changing context and broad principles affecting the ways in which we need to manage and provide services and offers case studies of changes that have already taken place. This book recognizes and uncovers the innovations that leaders and practitioners are implementing to transform and develop the provision of sustainable and creative support services. Such innovations are resulting in diverse models of service delivery and the development of more active collaborative networks and commercial partnerships. The essays are drawn from a broad spectrum of professionals working inside and outside library and information services as well as those responsible for leading multiply converged or joint service teams. Key topics include:
Readership: Library leaders and practitioners and students of LIS.
Maxine Melling is Director of Library and Student Support at Liverpool John Moores University Margaret Weaver is Head of Learning, Information and Student Services at the University of Cumbria
1. The changing higher education context - Rebecca Davies, Aberystwyth University, UK 2. Connecting with the student perspective - Craig Gaskell, University of Hull, UK 3. Working with professional associations - Andrew West, University of Sheffield, UK and Raegan Hiles, AMOSSHE, UK 4. Culture, values and change: observations from three consortia in Canada - Michael Ridley 5. Managing complex change collaboratively - Margaret Weaver, University of Cumbria, UK 6. Leadership skills for collaboration: future needs and challenges - Sue Roberts, State Library of Victoria, Melbourne, Australia, and Rachel Esson,Victoria University of Wellington, New Zealand 7. Knowing me...knowing you: the role of technology in enabling collaboration - Graham Stone and Dave Pattern, both at University of Huddersfield, UK 8. Space: changing the boundaries - Liz Jolly, Teesside University, UK 9. Collaborative service provision through super-convergence - Maxine Melling, University of Gloucestershire, UK 10. Joint-use libraries and transformational change - Ruth Kifer, University Library, San José State University, USA
Dateiformat: PDFKopierschutz: Adobe-DRM (Digital Rights Management)
Systemvoraussetzungen:
Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Mit Adobe-DRM wird hier ein „harter” Kopierschutz verwendet. Wenn die notwendigen Voraussetzungen nicht vorliegen, können Sie das E-Book leider nicht öffnen. Daher müssen Sie bereits vor dem Download Ihre Lese-Hardware vorbereiten.
Bitte beachten Sie: Wir empfehlen Ihnen unbedingt nach Installation der Lese-Software diese mit Ihrer persönlichen Adobe-ID zu autorisieren!
Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.
Dateiformat: PDFKopierschutz: ohne DRM (Digital Rights Management)
Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Ein Kopierschutz bzw. Digital Rights Management wird bei diesem E-Book nicht eingesetzt.