Schweitzer Fachinformationen
Wenn es um professionelles Wissen geht, ist Schweitzer Fachinformationen wegweisend. Kunden aus Recht und Beratung sowie Unternehmen, öffentliche Verwaltungen und Bibliotheken erhalten komplette Lösungen zum Beschaffen, Verwalten und Nutzen von digitalen und gedruckten Medien.
Xiufeng Liu is Director of the Center for Educational Innovation and Professor of Learning and Instruction at the University at Buffalo, State University of New York. He is the author of several books, including Linking Competence to Opportunities to Learn: Models of Competence and Data Mining. Wen Ma is Associate Professor of Education at Le Moyne College. He is the editor of East Meets West in Teacher Preparation: Crossing Chinese and American Borders and the coeditor (with Guofang Li) of Chinese-Heritage Students in North American Schools: Understanding Hearts and Minds Beyond Test Scores.
Foreword Guofang Li
Acknowledgments
Introduction: Why Is Confucianism Still Relevant in the Globalized Twenty-First Century? Xiufeng Liu and Wen Ma
Part I. Relevance of Confucianism to American and Chinese Education
1. Becoming Confucian in America Today Pamela G. Herron
2. Teaching Deliberation: Abandoning Aristotelian Persuasion and Embracing Confucian Remonstration Arabella Lyon
3. Confucian Educational Thought: Enlightenment and Value for Contemporary Education in China Fangping Cheng
4. Confucian Rituals and Science in Modern Chinese Education Xiaoqing Diana Lin
Part II. Confucian Insights on Teaching and Learning
5. Neo-Confucianism as a Guide for Contemporary Confucian Education Yair Lior
6. Learning as Public Reasoning (gongyi): A Paradigmatic Shift of the Late-Imperial Confucian Educational Tradition in 17th-Century China Yang Wei
7. The Confucian Philosophy of Education in Hexagram Meng (Shrouded) of the Yijing Bin Song
8. Facilitating Critical Thinking of Chinese Students: A Confucian Perspective Yin Wu
Part III. Confucianism and the Social and Moral Functions of Education
9. From Self-Cultivation to Social Transformation: The Confucian Embodied Pathway and Educational Implications Jing Lin
10. Confucian Selfhood and the Idea of Multicultural Education Chenyu Wang
11. Confucian Philosophical Foundations for Moral Education in an Era of Advanced Technology Vincent Shen
12. Rethinking Confucian Values in a Global Age Huey-Li Li
List of Contributors Index
Dateiformat: ePUBKopierschutz: Adobe-DRM (Digital Rights Management)
Systemvoraussetzungen:
Das Dateiformat ePUB ist sehr gut für Romane und Sachbücher geeignet – also für „fließenden” Text ohne komplexes Layout. Bei E-Readern oder Smartphones passt sich der Zeilen- und Seitenumbruch automatisch den kleinen Displays an. Mit Adobe-DRM wird hier ein „harter” Kopierschutz verwendet. Wenn die notwendigen Voraussetzungen nicht vorliegen, können Sie das E-Book leider nicht öffnen. Daher müssen Sie bereits vor dem Download Ihre Lese-Hardware vorbereiten.Bitte beachten Sie: Wir empfehlen Ihnen unbedingt nach Installation der Lese-Software diese mit Ihrer persönlichen Adobe-ID zu autorisieren!
Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.