Schweitzer Fachinformationen
Wenn es um professionelles Wissen geht, ist Schweitzer Fachinformationen wegweisend. Kunden aus Recht und Beratung sowie Unternehmen, öffentliche Verwaltungen und Bibliotheken erhalten komplette Lösungen zum Beschaffen, Verwalten und Nutzen von digitalen und gedruckten Medien.
This book explores the notion of knowing-in-practice to unravel the formation of academic managers' knowing in a community university. It considers the unique socio-historical context and institutional intricacies, such as procedures, flows, and political and power structures. Knowing-in-practice implies that knowledge is dynamic, constantly in flux, and intricately linked to the capability for action within the social context. In essence, knowledge is emergent and anchored by its material context.
The role of an academic manager is distinctive, involving the concurrent practice of higher education management and teaching. Hence, academic-managers are supposed to deal with a multiplicity of activities and interpersonal relationships. This work will enhance our understanding of the constitution process of academic-managers in higher education, emphasizing the perspective of knowing-in-practice. It offers insights into the learning processes and knowing associated with academic management, contributing to the improvement of university management and leadership. Further, it contributes to the advancement of organizational studies related to learning and knowing.
Fabiano Larentis is Professor of Management at Universidade de Caxias do Sul, Brazil. His research focuses on learning in organizations, inter-organizational relationships and university management.
Claudia Simone Antonello is Professor at Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Brazil. Her research focuses on learning in organizations and the constitution of knowledge and work in contemporary society.
Chapter 1: Introduction - Becoming an Academic Manager: A Knowing-In-Practice Perspective.- Chapter 2: The cauldron of knowing of the academic manager.- Chapter 3 : Academic Manager Paths: From Connections to Disconnections.- Chapter 4: Contextualizing Elements of Academic Managers' Knowing.- Chapter 5: Constituting oneself as an Academic Manager: Nature, opportunities, Challenges and Guidelines.- Chapter 6: Concluding Remarks.
Dateiformat: PDFKopierschutz: Wasserzeichen-DRM (Digital Rights Management)
Systemvoraussetzungen:
Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Mit Wasserzeichen-DRM wird hier ein „weicher” Kopierschutz verwendet. Daher ist technisch zwar alles möglich – sogar eine unzulässige Weitergabe. Aber an sichtbaren und unsichtbaren Stellen wird der Käufer des E-Books als Wasserzeichen hinterlegt, sodass im Falle eines Missbrauchs die Spur zurückverfolgt werden kann.
Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.