Schweitzer Fachinformationen
Wenn es um professionelles Wissen geht, ist Schweitzer Fachinformationen wegweisend. Kunden aus Recht und Beratung sowie Unternehmen, öffentliche Verwaltungen und Bibliotheken erhalten komplette Lösungen zum Beschaffen, Verwalten und Nutzen von digitalen und gedruckten Medien.
A deep dive into the visual forms, material contexts, social lives, and global circulations of booksIn the twenty-first century, debates on the future of books and print culture have intensified with the rise of digital technologies, and the contemporary art world has witnessed an explosion of interest in the book form. Amid this artistic and intellectual activity, there has been little scrutiny of book arts in South Asia and their particular ontologies, histories, and genealogies. This volume weaves together scholarly essays, original artistic projects, and works of creative nonfiction to trace a history of illustrated books in South Asia from 1100 CE to the present.From Nepalese palm-leaf manuscripts and imperial Mughal albums to lithographed cookbooks and mimeographed magazines, contributors examine a diverse range of materials rarely, if ever, studied together. Thematically organized, the chapters stage a critical dialogue between artists and scholars, emphasizing the visual, material, aesthetic, and phenomenological dimensions of books. Against narratives of the death of books in a digital age, this volume argues for the book as a vital form and dynamic practice. Written in a lucid and lively style, it will be of interest to scholars, curators, artists, critics, students, museum visitors, and readers of contemporary comics and graphic novels.
Sonal Khullar is W. Norman Brown Associate Professor of South Asian Studies in the Department of History of Art at the University of Pennsylvania. She is author of Worldly Affiliations: Artistic Practice, National Identity, and Modernism in India, 1930?1990. Contributors: Elizabeth Dadi, Iftikhar Dadi, Sylvia Houghteling, Jinah Kim, Naila Mahmood, Arvind Krishna Mehrotra, Yael Rice, Holly Shaffer, T. Shanaathanan, Parismita Singh, Laura Weinstein, and Anand A. Yang
AcknowledgementsNote on Transliteration and Naming ConventionsIntroduction: Love in the StacksSonal KhullarHOLDING AND CARRYING1. A Book and the Goddess: The Devimahatmya from Palm Leaf to PaperJinah KimArtist's Project 1: The Travels of a KingT. ShanaathananCOVERING AND CAPTIONING2. Clothing the Book: Texts, Textiles, and an Ethics of CareSylvia Houghteling3. Meaning in the Margins: Kannada Captions in a Deccani SindbadnamaLaura WeinsteinArtist's Project 2: After the PlagueParismita SinghCUTTING AND PASTING4. Books That Bind: The Persianate Album and Its Widespread CirculationYael Rice5. Migrations of Media: Photographic Albums, Prints, and Wall PaintingsHolly ShafferArtist's Project 3: Queen Victoria's Favorite SoupNaila MahmoodREADING AND RECYCLING6. Lithographic Assemblages: The Urdu Art Book in the Age of PrintIftikhar Dadi7. Books and the Matter of Art: Notes on Materiality, Dematerialization, and ValueSonal KhullarArtists' Project 4: Tasavvur (Imagination)Iftikhar Dadi and Elizabeth DadiCRAFTING AND COLLECTING8. Quink on My HandsArvind Krishna Mehrotra9. In My Father's TrunkAnand A. YangBibliographyContributorsIndex
Dateiformat: ePUBKopierschutz: Adobe-DRM (Digital Rights Management)
Systemvoraussetzungen:
Das Dateiformat ePUB ist sehr gut für Romane und Sachbücher geeignet – also für „fließenden” Text ohne komplexes Layout. Bei E-Readern oder Smartphones passt sich der Zeilen- und Seitenumbruch automatisch den kleinen Displays an. Mit Adobe-DRM wird hier ein „harter” Kopierschutz verwendet. Wenn die notwendigen Voraussetzungen nicht vorliegen, können Sie das E-Book leider nicht öffnen. Daher müssen Sie bereits vor dem Download Ihre Lese-Hardware vorbereiten.Bitte beachten Sie: Wir empfehlen Ihnen unbedingt nach Installation der Lese-Software diese mit Ihrer persönlichen Adobe-ID zu autorisieren!
Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.
Dateiformat: PDFKopierschutz: Adobe-DRM (Digital Rights Management)
Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Mit Adobe-DRM wird hier ein „harter” Kopierschutz verwendet. Wenn die notwendigen Voraussetzungen nicht vorliegen, können Sie das E-Book leider nicht öffnen. Daher müssen Sie bereits vor dem Download Ihre Lese-Hardware vorbereiten.
Bitte beachten Sie: Wir empfehlen Ihnen unbedingt nach Installation der Lese-Software diese mit Ihrer persönlichen Adobe-ID zu autorisieren!
Dateiformat: ePUBKopierschutz: ohne DRM (Digital Rights Management)
Das Dateiformat ePUB ist sehr gut für Romane und Sachbücher geeignet – also für „glatten” Text ohne komplexes Layout. Bei E-Readern oder Smartphones passt sich der Zeilen- und Seitenumbruch automatisch den kleinen Displays an. Ein Kopierschutz bzw. Digital Rights Management wird bei diesem E-Book nicht eingesetzt.