Schweitzer Fachinformationen
Wenn es um professionelles Wissen geht, ist Schweitzer Fachinformationen wegweisend. Kunden aus Recht und Beratung sowie Unternehmen, öffentliche Verwaltungen und Bibliotheken erhalten komplette Lösungen zum Beschaffen, Verwalten und Nutzen von digitalen und gedruckten Medien.
"Languages after Brexit: How the UK Speaks to the World is a timely and thought-provoking study. . the first book-length research of the linguistic issues pertaining to Brexit and should be of interest to all who are involved in the academic study of the interplay between languages and politics. . It is believed that more research output in this respect will be yielded." (Hong Diao, Journal of Language and Politics, Vol. 19 (1), 2018)
Chapter 1. Introduction; Jean Coussins and Philip Harding-Esch.- Part I. Living in a world of languages.- Chapter 2.Why are so many people resistant to other languages?; Michael Kelly.- Chapter 3. Trouble with English?; Jennifer Jenkins.- Chapter 4. A language-rich future for the UK; Maria K Norton.- Part II. What the UK needs in languages.- Chapter 5. This post-Brexit Linguanomics; Gabrielle Hogan-Brun.- Chapter 6. Speaking to a global future - the increasing value of language and culture to British business post-Brexit; Bernardette Holmes.- Chapter 7. Science and languages; Charles Forsdick.- Chapter 8. Languages in the Eye of the Law; Ann Carlisle.- Chapter 9. Language Plenty, Refugees and the post-Brexit world. New Practices from Scotland; Alison Phipps.- Chapter 10. What every policy maker needs to know about cognitive benefits of bilingualism; Dina Mehmedbegovic.- PartIII. Where the UK stands in language capacity.- Chapter 11. Languages in English secondary schools post-Brexit; Teresa Tinsley.- Chapter 12. Modern Languages in Scotland in the context of Brexit; Hannah Doughty and Marion Spöring.- Chapter 13. Speaking from Wales: Building a Modern Languages Community in the Era of Brexit; Claire Gorrara.- Chapter 14. Languages in Northern Ireland: policy and practice; Janice Carruthers and Mícheál Ó Mainnín.- Chapter 15. Building capacity in UK Higher Education; Jocelyn Wyburd.- Chapter 16. Support unsung heroes: community-based language learning and teaching; Kate Borthwick.- Chapter 17. Language learning by different means: formal and informal developments; Tim Connell.- Chapter 18. Translation and Interpreting in a post-Brexit Britain; Myriam Salama-Carr, Svetlana Carsten, Helen Campbell.- Chapter 19. Language Teacher Supply: the vicious cycle, the effects of theEU referendum and attempts to solve supply shortage; René Koglbauer.- Part IV. What can be done to make the UK language-ready?.- Chapter 20. Collaboration, connectedness, champions: approaches within government; Wendy Ayres-Bennett.- Chapter 21. Speaking to the world about speaking to the world; David Crystal.- Chapter 22. Conclusion: Steps towards a strategy for the UK; Michael Kelly
Dateiformat: PDFKopierschutz: Wasserzeichen-DRM (Digital Rights Management)
Systemvoraussetzungen:
Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Mit Wasserzeichen-DRM wird hier ein „weicher” Kopierschutz verwendet. Daher ist technisch zwar alles möglich – sogar eine unzulässige Weitergabe. Aber an sichtbaren und unsichtbaren Stellen wird der Käufer des E-Books als Wasserzeichen hinterlegt, sodass im Falle eines Missbrauchs die Spur zurückverfolgt werden kann.
Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.