Schweitzer Fachinformationen
Wenn es um professionelles Wissen geht, ist Schweitzer Fachinformationen wegweisend. Kunden aus Recht und Beratung sowie Unternehmen, öffentliche Verwaltungen und Bibliotheken erhalten komplette Lösungen zum Beschaffen, Verwalten und Nutzen von digitalen und gedruckten Medien.
"This handbook is a valuable collection of papers highlighting the complexities of tackling the problem of improving basic literacy skills in the area that on a global scale arguably needs it most. ... this volume is likely to serve as a milestone and key resource in the literature on literacy in Africa for many years to come, and is a welcome addition to any Africanist bookshelf for researchers, policy makers, linguists, teachers, literacy workers and orthography developers alike." (Matthew Harley, Linguistique et Langues Africaines, Vol, 10 (2), 2024)
Catherine McBride is Choh-Ming Li Professor Psychology at The Chinese University of Hong Kong. She is Past President of both the Society for the Scientific Study of Reading and current President of the Association of Reading and Writing in Asia (until March of 2021). McBride has authored two books on literacy development and impairment, respectively and specializes in global reading and writing.
Bestern Kaani received his Ph.D.from Texas A & M University, USA and currently is a lecturer of special education at the University of Zambia. His research interests are in cross-language research and teacher preparation and has published and presented in international conferences on these topics.
Gad Elbeheri is received his Ph.D. in Linguistics & English Language, from Durham University, UK and currently works as the Managing Director, Global Educational Consultants in Cairo, Egypt. Previously, he was the dean of the Australian College of Kuwait. He has published on the assessment and intervention in Arabic.
D. Share; Writing systems in Africa.- Anne Laaredj-Campbell; Literacy development in Algeria.- David Roberts; Literacy development in Benin.- Anna Molosiwa; Setswana Orthography for Literacy in Schools in Botswana.- Mme Béatrice Konfe; Literacy development in Burkina Faso.- Caroline Tyler; Literacy development in children in Chad.- Eunice Kua; Adult Literacy in Chad.- Kaja Jasinska; Literacy development in Côte d'Ivoire.- Stephanie Zuilkowski; Literacy development in Democratic Republic of Congo.- Gad Elbeheri; Literacy in Egypt.- Tedros Wildermichael; Literacy development in Eritrea.- Kariuki Mutiti; Literacy development in Kenya.- Youssif Omar; Literacy development in Libya.- Amos Chauma; Literacy development in Malawi.- Mohamed Dhabi; Literacy development in Morocco.- Stephanie Simmons Zuilkowski & Jeongmin Lee; Literacy development in Mozambique.- Begani Mashinja; Literacy development in Namibia.- Funke Omidire; Literacy development in Nigeria.- Cindy Trotter; Literacy development in Senegal.- Stephanie Zuilkowski; Literacy development in S. Sudan.- Rose A. Upor; Literacy development in Tanzania.- Rebecca Kirunda; Literacy development in Uganda.- Bestern Kaani & R. M. Joshi; Literacy practices in Zambia: becoming literate in a multilingual classroom.- S. Kalindi & C. McBride; Mother-child writing practices in Zambia.
Dateiformat: PDFKopierschutz: Wasserzeichen-DRM (Digital Rights Management)
Systemvoraussetzungen:
Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Mit Wasserzeichen-DRM wird hier ein „weicher” Kopierschutz verwendet. Daher ist technisch zwar alles möglich – sogar eine unzulässige Weitergabe. Aber an sichtbaren und unsichtbaren Stellen wird der Käufer des E-Books als Wasserzeichen hinterlegt, sodass im Falle eines Missbrauchs die Spur zurückverfolgt werden kann.
Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.