Schweitzer Fachinformationen
Wenn es um professionelles Wissen geht, ist Schweitzer Fachinformationen wegweisend. Kunden aus Recht und Beratung sowie Unternehmen, öffentliche Verwaltungen und Bibliotheken erhalten komplette Lösungen zum Beschaffen, Verwalten und Nutzen von digitalen und gedruckten Medien.
Influencers are defined as independent opinion leaders on social media networks who influence the attitudes of their followers through blogs, tweets and the use of other social media. As a result, influencer marketing has become an integral part of brands' marketing strategies. This book has the overarching goal to examine the impact of influencer marketing on consumer behavior and the resulting business success. The first empirical project explicitly examines the question of which influencer characteristics should be considered in the selection process in order to increase different campaign metrics along the consumer decision journey. Campaign data from several brands is used for the project and is extended with survey data from a large-scale consumer survey. The second empirical project examines how the influencer marketing channel, compared to other firm and consumer activities, affects consumer interest and firm performance. The project uses historical data from one of Europe'slargest specialized online retailers and analyzes it in a time series model.
Jane Johne is PhD student at the IWM of the Westfälische Wilhelms-Universität Münster with a research focus on influencer marketing with many years of experience in the field of data management and market research.
Dateiformat: PDFKopierschutz: Wasserzeichen-DRM (Digital Rights Management)
Systemvoraussetzungen:
Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Mit Wasserzeichen-DRM wird hier ein „weicher” Kopierschutz verwendet. Daher ist technisch zwar alles möglich – sogar eine unzulässige Weitergabe. Aber an sichtbaren und unsichtbaren Stellen wird der Käufer des E-Books als Wasserzeichen hinterlegt, sodass im Falle eines Missbrauchs die Spur zurückverfolgt werden kann.
Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.