Schweitzer Fachinformationen
Wenn es um professionelles Wissen geht, ist Schweitzer Fachinformationen wegweisend. Kunden aus Recht und Beratung sowie Unternehmen, öffentliche Verwaltungen und Bibliotheken erhalten komplette Lösungen zum Beschaffen, Verwalten und Nutzen von digitalen und gedruckten Medien.
An authoritative examination of current issues, themes and techniques on the use of digital collections by an international team of well-respected librarians, archivists and scholars. Although a huge investment has been made in digitizing scholarly and cultural heritage materials there has been limited examination of actual use and impact. As the creative, cultural and educational sectors face a period of restricted funding, it is critical to consider their value to the institutions that host them and to the communities of users they serve in order to encourage quality, longevity and further investment. This edited collection provides a snapshot of theory and practice internationally, interweaving global case studies with up to date coverage of policy concerns, best practice, evaluation criteria and metrics. The following key issues are dealt with:
Readership: This book will be invaluable to academics, librarians, archivists and the staff of cultural heritage organizations, as well as funders and other key stakeholders with an interest in the development and long term sustainability of digital collections.
Professor Lorna Hughes is the University of Wales Chair in Digital Collections, based in the National Library of Wales. She is a Senior Research Fellow at the Centre for Advanced Welsh and Celtic Studies.
Foreword - Christine L Borgman 1. Introduction: the value, use and impact of digital collections - Lorna M HughesPART 1: DIGITAL TRANSFORMATIONS IN LIBRARIES, MUSEUMS AND ARCHIVES 2. The digital library - Andrew Prescott 3. The digital museum - Claire Hudson 4. The digital archive - Gillian OliverPART 2: UNDERSTANDING AND MEASURING THE USE, IMPACT AND VALUE OF DIGITAL COLLECTIONS 5. A strategic approach to the understanding and evaluation of impact - Ben Showers 6. User needs in digitization - Milena Dobreva, Andy O'Dwyer and Leo Konstantelos 7. Measuring impact and use: scholarly information-seeking behaviour - Claire Ross, Melissa Terras and Vera Motyckova 8. The value and impact of digitized resources for learning, teaching, research and enjoyment - Simon TannerPART 3: ENHANCING THE FUTURE IMPACT AND VALUE OF DIGITAL COLLECTIONS 9. Using ICT methods and tools in arts and humanities research - Lorna M Hughes 10. Creating a research data infrastructure: policy and practicalities - Ann Borda and Lyle Winton 11. Improving sustainability of publicly funded digital resources - David Robey
Dateiformat: PDFKopierschutz: Adobe-DRM (Digital Rights Management)
Systemvoraussetzungen:
Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Mit Adobe-DRM wird hier ein „harter” Kopierschutz verwendet. Wenn die notwendigen Voraussetzungen nicht vorliegen, können Sie das E-Book leider nicht öffnen. Daher müssen Sie bereits vor dem Download Ihre Lese-Hardware vorbereiten.
Bitte beachten Sie: Wir empfehlen Ihnen unbedingt nach Installation der Lese-Software diese mit Ihrer persönlichen Adobe-ID zu autorisieren!
Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.
Dateiformat: PDFKopierschutz: ohne DRM (Digital Rights Management)
Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Ein Kopierschutz bzw. Digital Rights Management wird bei diesem E-Book nicht eingesetzt.