Schweitzer Fachinformationen
Wenn es um professionelles Wissen geht, ist Schweitzer Fachinformationen wegweisend. Kunden aus Recht und Beratung sowie Unternehmen, öffentliche Verwaltungen und Bibliotheken erhalten komplette Lösungen zum Beschaffen, Verwalten und Nutzen von digitalen und gedruckten Medien.
While the role of metaphor in economics and business has produced multiple research articles, no comprehensive book-length study has yet appeared. The present book is a timely attempt to fill this gap, giving a global coverage of the role of metaphor in business and economics. It spans time (from Classical Greece to the current business network meeting-room), space (from Europe through the Americas to Asia), cultures and languages (from continental European languages, Brazilian Portuguese to Chinese).
The theoretical grounding of the book is the Conceptual Theory of Metaphor taken in a dynamic sense as evolving with on-going research. The theory is thus used, adapted and refined in accordance with the evidence provided. Metaphor is shown to be theory constitutive in the elaboration of economic thinking down through the ages while, at the same time, the emphasis on evidence open to historical, cross-cultural and cross-linguistic considerations align with the current notion of situatedness.
The book is a rich source of information for researchers and students in the fields of Metaphor Studies, Economics, Discourse Analysis, and Communication Studies, among others.
Dateiformat: PDFKopierschutz: Wasserzeichen-DRM (Digital Rights Management)
Systemvoraussetzungen:
Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Mit Wasserzeichen-DRM wird hier ein „weicher” Kopierschutz verwendet. Daher ist technisch zwar alles möglich – sogar eine unzulässige Weitergabe. Aber an sichtbaren und unsichtbaren Stellen wird der Käufer des E-Books als Wasserzeichen hinterlegt, sodass im Falle eines Missbrauchs die Spur zurückverfolgt werden kann.
Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.