Schweitzer Fachinformationen
Wenn es um professionelles Wissen geht, ist Schweitzer Fachinformationen wegweisend. Kunden aus Recht und Beratung sowie Unternehmen, öffentliche Verwaltungen und Bibliotheken erhalten komplette Lösungen zum Beschaffen, Verwalten und Nutzen von digitalen und gedruckten Medien.
Laura Gray-Rosendale is Associate Professor of English and Co-Chair of the Commission on the Status of Women at Northern Arizona University. She is the coeditor (with Sibylle Gruber) of Alternative Rhetorics: Challenges to the Rhetorical Tradition, also published by SUNY Press. Gil Harootunian is Professional Writing Instructor in the Syracuse University Writing Program. She is the editor of The Personal Narrative: Writing Ourselves as Teachers and Scholars.
ACKNOWLEDGMENTS INTRODUCTION FRAMING FEMINISMS: Investigating Histories, Theories, and Moments of Fracture Laura Gray-Rosendale and Gil Harootunian PART I: Theoretical, Generational, and Administrative Fractures within Rhetoric and Composition 1. MATERIALIST FEMINISM AND COMPOSITION STUDIES: The Practice of Critique and Activism in an Age of Globalization Eileen Schell 2. WHEN OUR FEMINISM IS NOT FEMINIST ENOUGH Joanne Detore-Nakamura 3. DIFFERENT ADMINISTRATIONS/ADMINISTERING DIFFERENCE: A New Model for Feminist Administrative Practices in Rhetoric and Composition Studies Laura Gray-Rosendale PART II: Fractured Feminisms in Writing across the Curriculum and Writing in the Disciplines 4. WRITING ACROSS THE CURRICULUM WITH CARE, 000 Bradley Peters 5. WOMEN'S WAYS ADAPTED, ADJUSTED, LOST: Feminist Theory Meets the Practices of Engineering Education Linda S. Bergmann 6. THE OVERLY MANAGED STUDENT: Gender and Pedagogy in the Science School Rose Kamel PART III: Fractured Feminisms in the Classroom 7. THE CHALLENGES OF ESTABLISHING A FEMINIST ETHOS IN THE COMPOSITION CLASSROOM: Stories from Large Research Universities Shelly Whitfield, Veronica Pantoja, and Duane Roen 8. RIDING OUR HOBBYHORSE: Ethics, Ethnography, and an Argument for the Teacher-Researcher Gil Harootunian 9. CHALLENGES TO CYBERFEMINISM: Voices, Contradictions, and Identity Constructions Sibylle Gruber PART IV: Fractured Feminisms across Cultures 10. FEMINISMS AND MEMORY: Patriarchal Genealogy Translating and Translated in the Stories of Chinese/Chinese American Women Stuart H. D. Ching 11. COMPOSING SELF: An Intercultural Curriculum for First-Year College Composition M. Diane Benton 12. LOOKING TO EAST AND WEST: Feminist Practice in an Asian Classroom Chng Huang Hoon and Chitra Sankaran LIST OF CONTRIBUTORS INDEX
Dateiformat: PDFKopierschutz: Adobe-DRM (Digital Rights Management)
Systemvoraussetzungen:
Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Mit Adobe-DRM wird hier ein „harter” Kopierschutz verwendet. Wenn die notwendigen Voraussetzungen nicht vorliegen, können Sie das E-Book leider nicht öffnen. Daher müssen Sie bereits vor dem Download Ihre Lese-Hardware vorbereiten.
Bitte beachten Sie: Wir empfehlen Ihnen unbedingt nach Installation der Lese-Software diese mit Ihrer persönlichen Adobe-ID zu autorisieren!
Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.