Schweitzer Fachinformationen
Wenn es um professionelles Wissen geht, ist Schweitzer Fachinformationen wegweisend. Kunden aus Recht und Beratung sowie Unternehmen, öffentliche Verwaltungen und Bibliotheken erhalten komplette Lösungen zum Beschaffen, Verwalten und Nutzen von digitalen und gedruckten Medien.
This book offers a refreshing approach to the disciplines of Reputation Management and Crisis Communication - in short, to Corporate Affairs. Written by an outstanding practitioner of more than thirty years, the reader will find a unique blend of insights from rich professional experience, illustrated with real-life examples, and applicable academic theories. The content is sometimes surprising, but always germane to the subject matter, and comes from a consummate corporate storyteller who insists all effective communication must be interesting, relevant, and compelling. The origins of the text go back to a class taught at the University of Europe for Applied Sciences, Hamburg Campus.
Target audiences are advanced undergraduates, specialists seeking guidance, and everyone following the news and at times asking themselves how businesses and their representatives can get it so wrong.
Dr. Axel Gietz is an international Communications and Corporate Affairs leader with a second-to-none track record built over a long career in which he successfully handled a number of exceptional situations while developing and directing this function globally at several multinational companies in different industries. With his consultancy Headwind Communications, he now supports C-Suite decision makers in times of change and challenge. In parallel, as a lecturer he passes on his knowledge to students of related fields. He holds a Ph.D. in History from Heidelberg University.
About this book.- Communication and Corporate Communication.- Social Media.- Corporate Positioning and Branding.- Reputation and Trust.- Corporate Communication: Constituencies and Channels.- Corporate Affairs (1): The Story and how to tell it.- Corporate Affairs (2): In the business.- Media Relations.- Corporate Branding.- Corporate Social Responsibility (CSR).- Internal Communications.- Government Relations.- Theory of Crisis Communication.- Practice of Crisis Communication (1).- Practice of Crisis Communication (2).- The Worst Case.- Conclusion.- Epilogue.
Dateiformat: PDFKopierschutz: Wasserzeichen-DRM (Digital Rights Management)
Systemvoraussetzungen:
Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Mit Wasserzeichen-DRM wird hier ein „weicher” Kopierschutz verwendet. Daher ist technisch zwar alles möglich – sogar eine unzulässige Weitergabe. Aber an sichtbaren und unsichtbaren Stellen wird der Käufer des E-Books als Wasserzeichen hinterlegt, sodass im Falle eines Missbrauchs die Spur zurückverfolgt werden kann.
Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.