Schweitzer Fachinformationen
Wenn es um professionelles Wissen geht, ist Schweitzer Fachinformationen wegweisend. Kunden aus Recht und Beratung sowie Unternehmen, öffentliche Verwaltungen und Bibliotheken erhalten komplette Lösungen zum Beschaffen, Verwalten und Nutzen von digitalen und gedruckten Medien.
This book fills a gap in existing scholarship on the history of the novel in relation to visual culture by discussing the visual fascination that novelists such as Nathaniel Hawthorne, Herman Melville, Honoré de Balzac and George Eliot show for several types of pre-cinematic spectacle. It also identifies a so far neglected aspect of novel theory that nineteenth-century authors elaborated by incorporating suggestions from pre-cinematic visual spectacles. By shedding light on forms of visuality that were not entertained by the dominant aesthetic modes of painting and photography, The Nineteenth-Century Novel and the Pre-Cinematic Imagination argues that the presence of nineteenth century pre-cinematic optical illusions in works of fiction redefines the notion of mimesis as animated movement and points to a continuity between pre-cinema, the literary imagination and the structures of knowledge production of the modern episteme.
"The Nineteenth-Century Novel and the Pre-Cinematic Imagination, he demonstrates that the early modernist novels have used visual strategies similar to the very first cinematic techniques of representation. ... his volume offers a transdisciplinary exploration of how two different mediums - the visual and the textual - make use of and critique new and classical mimetic tools of the nineteenth century." (Hora?iu Tohatan, Metacritic Journal for Comparative Studies and Theory, Vol. 11 (1), 2025)
Alberto Gabriele is the author of Reading Popular Culture in Victorian Print: Belgravia and Sensationalism (2009) and The Emergence of Pre-Cinema: Print Culture and the Optical Toy of the Literary Imagination (2016). He also edited Sensationalism and the Genealogy of Modernity: A Global Nineteenth-Century Perspective (2017). He is Associate Professor of English at Rome Link Campus University.
1: Introduction.- 2: Traces and Origins, Signs and Meanings: Analogy and the Thaumatrope in Melville's Pierre, or, the Ambiguities.- 3: The Portraiture of Modern Life: Dioramas, Phantasmagorias, Daguerrotypes and the Unweaving of Narrative and Textuality in Hawthorne's House of the Seven Gables.- 4: Precinema and the Visualization of Nineteenth-Century Realism: Balzac.- Precinema and the Visualization of Nineteenth-Century Realism: Eliot.- 5: Conclusion.
Dateiformat: PDFKopierschutz: Wasserzeichen-DRM (Digital Rights Management)
Systemvoraussetzungen:
Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Mit Wasserzeichen-DRM wird hier ein „weicher” Kopierschutz verwendet. Daher ist technisch zwar alles möglich – sogar eine unzulässige Weitergabe. Aber an sichtbaren und unsichtbaren Stellen wird der Käufer des E-Books als Wasserzeichen hinterlegt, sodass im Falle eines Missbrauchs die Spur zurückverfolgt werden kann.
Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.