Schweitzer Fachinformationen
Wenn es um professionelles Wissen geht, ist Schweitzer Fachinformationen wegweisend. Kunden aus Recht und Beratung sowie Unternehmen, öffentliche Verwaltungen und Bibliotheken erhalten komplette Lösungen zum Beschaffen, Verwalten und Nutzen von digitalen und gedruckten Medien.
The Groovology of White Affect theorizes white aesthetics and race formation in South Africa from a position immersed in the sonic. Mining boeremusiek's "heart-speech" across two centuries of reception, the book offers a theory of race formation steeped in the music's vernacular language and practices, and situated within South Africa's race ideologies. The book's chapters identify and explore boeremusiek's affective modalities: embarrassment, blackface, epiphany, and disavowal. The book then theorizes indexicality and music, affect, and whiteness as interlinked ontologies. When considered together, the book argues, boeremusiek's modalities outline the parameters of a corrupted white aesthetic faculty that help explain how whiteness perpetuates itself in the present day. Racism is thereby defined not primarily as a matter of prejudice, but as a matter of (conditional) pleasure and (pathological) taste.
The Groovology of White Affect articulates a sound studies from the South; it is an attempt to write in a South Africa-centered way-amidst the collapse of colonial disciplines and a resulting disciplinary and methodological catholicism-for a broad, international audience interested in the affective constitution of race and racism.
Willemien Froneman is an interdisciplinary music scholar and holds degrees from the Universities of Cambridge and Stellenbosch. Her interests extend from American music experimentalism to avant-gardism and modernity in the Global South. Much of her published research is about whiteness and affect as these concerns relate to popular music vernaculars in South Africa. As a former editor of South African Music Studies, she has worked towards finding new forms of decolonial academic publishing that render visible the realities of South African institutions and scholarly concerns. She lives and works in South Africa.
1. Boeremusiek's "Heart-Speech".- 2. The Riches of Embarrassment.- 3. Blackfaced Boeremusiek and the Racial Grotesque.- 4. Epiphanies of Postcolonial Radiance.- 5. Disavowal and the Perverted Mind of Apartheid.- 6. The Groovology of White Affect.
Dateiformat: PDFKopierschutz: Wasserzeichen-DRM (Digital Rights Management)
Systemvoraussetzungen:
Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Mit Wasserzeichen-DRM wird hier ein „weicher” Kopierschutz verwendet. Daher ist technisch zwar alles möglich – sogar eine unzulässige Weitergabe. Aber an sichtbaren und unsichtbaren Stellen wird der Käufer des E-Books als Wasserzeichen hinterlegt, sodass im Falle eines Missbrauchs die Spur zurückverfolgt werden kann.
Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.