Schweitzer Fachinformationen
Wenn es um professionelles Wissen geht, ist Schweitzer Fachinformationen wegweisend. Kunden aus Recht und Beratung sowie Unternehmen, öffentliche Verwaltungen und Bibliotheken erhalten komplette Lösungen zum Beschaffen, Verwalten und Nutzen von digitalen und gedruckten Medien.
Best-selling author Adam Freeman explains how to get the most from Go, starting from the basics and building up to the most advanced and sophisticated features. You will learn how Go builds on a simple and consistent type system to create a comprehensive and productive development experience that produces fast and robust applications that run across platforms.
Go, also known as Golang, is the concise and efficient programming language designed by Google for creating high-performance, cross-platform applications. Go combines strong static types with simple syntax and a comprehensive standard library to increase programmer productivity, while still supporting features such as concurrent/parallel programming.
Each topic is covered in a clear, concise, no-nonsense approach that is packed with the details you need to learn to be truly effective. Chapters include common problems and how to avoid them.
What You Will Learn
Who This Book Is For
Part 1 - Understanding the Go Language.- 1. Your First Go Application.- 2. Putting Go in Context.- 3. Using the Go Tools.- 4. Basic Types, Values, and Pointers.- 5. Operations and Conversions.- 6. Flow Control.- 7. Using Arrays, Slice, and Maps.- 8. Defining and Using Functions.- 9. Using Function Types.- 10. Defining Structs.- 11. Using Methods and Interfaces.- 12. Creating and Using Packages.- 13. Type and Interface Composition.- 14. Using Goroutines and Channels.- 15. Error Handling.- Part 2 - Using the Go Standard Library.- 16. String Processing and Regular Expressions.- 17. Formatting and Scanning Strings.- 18. Math Functions and Data Sorting.- 19. Dates, Times, and Durations.- 20. Reading and Writing Data.- 21. Working with JSON Data.- 22. Working with Files.- 23. Using HTML and Text Templates.- 24. Creating HTTP Servers.- 25. Creating HTTP Clients.- 26. Working with Databases.- 27. Using Reflection.- 28. Using Reflection, Part 2.- 29. Using Reflection, Part 3.- 30. Coordinating Goroutines.- 31. Unit Testing, Benchmarking, and Logging.- Part 3 - Applying Go.- 32. Creating a Web Platform.- 33. Middleware, Templates, and Handlers.- 34. Actions, Sessions, and Authorization.- 35. SportsStore: A Real Application.- 36. SportsStore: Cart and Database.- 37. SportsStore: Checkout and Administration.- 38. SportsStore: Finishing and Deployment.
Dateiformat: PDFKopierschutz: Wasserzeichen-DRM (Digital Rights Management)
Systemvoraussetzungen:
Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Mit Wasserzeichen-DRM wird hier ein „weicher” Kopierschutz verwendet. Daher ist technisch zwar alles möglich – sogar eine unzulässige Weitergabe. Aber an sichtbaren und unsichtbaren Stellen wird der Käufer des E-Books als Wasserzeichen hinterlegt, sodass im Falle eines Missbrauchs die Spur zurückverfolgt werden kann.
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