Schweitzer Fachinformationen
Wenn es um professionelles Wissen geht, ist Schweitzer Fachinformationen wegweisend. Kunden aus Recht und Beratung sowie Unternehmen, öffentliche Verwaltungen und Bibliotheken erhalten komplette Lösungen zum Beschaffen, Verwalten und Nutzen von digitalen und gedruckten Medien.
This book demonstrates the continuing relevance of economics for understanding the world, through a restatement of the importance of plurality and heterodox ideas for teaching and research. The Great Financial Crash of 2007-8 gave rise to a widespread critique of economics for its inability to explain the most significant economic event since the 1930s. The current straightjacket of neo-classical undergraduate economic teaching and research hinders students' understanding of the world they live in. The chapters in this book provide examples to demonstrate the importance of pluralistic and heterodox ideas from across the breadth of economics. The authors' plurality of approach is indicative of the fact that economics is a much broader discipline than the dominant neo-classical orthodoxy would suggest. This volume provides undergraduate students with a range of alternative ideas and university lecturers with examples whereby the curricula have been broadened to include pluralist and heterodox ideas.
Omar Feraboli is Lecturer in Economics at the University of Dundee, UK. His main fields of research are international finance and international trade, in particular applied computable general equilibrium (CGE) models and trade policy issues.
Carlo J. Morelli is Senior Lecturer in Economics at the University of Dundee, UK, and has published work in economic and business history. His recent work includes studies of economic transformation, the management of decline in the jute industry and the food retailing industry.
Chapter 1. Introduction: The Financial Crash and Post-Crash Economics .- Chapter 2. Student Reflections and Post-Crash Economics.- Part I. Problems in Business Economics.- Chapter 3. Business Strategy, Economic Crisis and the Theory of the Firm.- Chapter 4. History of Contemporary Economic Thought: Radical Economics, Marxist Economics and Marx's Economics.- Part II. Problems in Micro Economics.- Chapter 5. Applying Principles of Action Learning in Undergraduate Economics.- Chapter 6. Conceptual Fossils: Why do we Keep Teaching Irrelevant Ideas in First Year Economics?.- Chapter 7. The Present State of Economics: Errors and Omissions Excepted.- Chapter 8. Teaching with Historical Perspectives: The Case of Development Economics.- Part III. Problems in Financial Economics.- Chapter 9. Teaching Reciprocity as the Foundation of Financial Economics.- Chapter 10. A Critical Approach to Teaching Financial Economics.
Dateiformat: PDFKopierschutz: Wasserzeichen-DRM (Digital Rights Management)
Systemvoraussetzungen:
Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Mit Wasserzeichen-DRM wird hier ein „weicher” Kopierschutz verwendet. Daher ist technisch zwar alles möglich – sogar eine unzulässige Weitergabe. Aber an sichtbaren und unsichtbaren Stellen wird der Käufer des E-Books als Wasserzeichen hinterlegt, sodass im Falle eines Missbrauchs die Spur zurückverfolgt werden kann.
Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.