Schweitzer Fachinformationen
Wenn es um professionelles Wissen geht, ist Schweitzer Fachinformationen wegweisend. Kunden aus Recht und Beratung sowie Unternehmen, öffentliche Verwaltungen und Bibliotheken erhalten komplette Lösungen zum Beschaffen, Verwalten und Nutzen von digitalen und gedruckten Medien.
Sounds of Other Shores takes an ethnographic ear to the history of transoceanic stylistic appropriation in the Swahili taarab music of the Kenyan coast. Swahili taarab, a form of sung poetry that emerged as East Africa's first mass-mediated popular music in the 1930s, is a famously cosmopolitan form, rich in audible influences from across the Indian Ocean. But the variants of the genre that emerged in the Kenyan coastal city of Mombasa during the twentieth century feature particularly dramatic, even flamboyant, appropriations of Indian and Arab sonic gestures and styles. Combining oral history, interpretive ethnography, and musical analysis, Sounds of Other Shores explores how Swahili-speaking Muslims in twentieth-century Mombasa derived pleasure and meaning from acts of transoceanic musical appropriation, arguing that these acts served as ways of reflecting on and mediating the complexities and contradictions associated with being "Swahili" in colonial and postcolonial Kenya. The result is a musical anthropology of Kenyan Swahili subjectivity that reframes longstanding questions about Swahili identity while contributing to broader discussions about identity and citizenship in Africa and the Indian Ocean world.
ANDREW J. EISENBERG (Abu Dhabi, UAE) is associate professor of music and program head for music at New York University Abu Dhabi. He served as a postdoctoral research associate on the European Research Council-funded "Music, Digitisation, Mediation" project and currently co-directs NYU Abu Dhabi's Music and Sound Cultures (MaSC) lab.
Acknowledgments . A Note on Language . Prologue: Hints of Elsewhere . Introduction: Sound, Sense, and Subjectivity in Mombasa . A Feeling for the Boundaries: Early Recorded Taarab . The Lullaby of Taarab: Radio and Reflexivity in the 1950s . The Mouths of Professors and Clowns: Indian Taarab . "Mombasa, Mother of the World": Hadrami arab . The Musical Philosopher: Zein l'Abdin's Arab Taarab . Sea Change: The Twenty-First Century . Reorienting Appropriation: Swahili Hip Hop . Epilogue: For a Humanistic Musical Anthropology of the Indian Ocean . References . Index
Dateiformat: ePUBKopierschutz: Wasserzeichen-DRM (Digital Rights Management)
Systemvoraussetzungen:
Das Dateiformat ePUB ist sehr gut für Romane und Sachbücher geeignet - also für „fließenden” Text ohne komplexes Layout. Bei E-Readern oder Smartphones passt sich der Zeilen- und Seitenumbruch automatisch den kleinen Displays an. Mit Wasserzeichen-DRM wird hier ein „weicher” Kopierschutz verwendet. Daher ist technisch zwar alles möglich – sogar eine unzulässige Weitergabe. Aber an sichtbaren und unsichtbaren Stellen wird der Käufer des E-Books als Wasserzeichen hinterlegt, sodass im Falle eines Missbrauchs die Spur zurückverfolgt werden kann.
Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.