Schweitzer Fachinformationen
Wenn es um professionelles Wissen geht, ist Schweitzer Fachinformationen wegweisend. Kunden aus Recht und Beratung sowie Unternehmen, öffentliche Verwaltungen und Bibliotheken erhalten komplette Lösungen zum Beschaffen, Verwalten und Nutzen von digitalen und gedruckten Medien.
Concern about children's reading is an international issue highlighted by continuing OECD research. Government actions such as the priority given to reading in the review of the National Curriculum reflect current UK concern. Reading is an essential life skill not only for an individual's development and life chances but for social cohesion and a developed democracy. In an era of public spending cuts it is important to reflect upon the impact that libraries can have in growing readers for the future. This much-needed book provides valuable evidence of successes so far both nationally and internationally, and offers ideas for future development as well as inspiration for current practice. An edited collection contributed by expert practitioners, it covers all aspects of promoting reading to and with children and young people from birth right through to teenage years, including the following key topics:
Readership: Offering future scoping for managers and aiming to inspire partnership and cooperation, this will be invaluable reading for practitioners and students of librarianship in both the public and school sectors. It will also be of great interest to all teachers, consultants and educators concerned with literacy and reading, and to policy makers in both the school and library sectors.
Joy Court is a Past Chair of CILIP Youth Libraries Group, a CILIP Carnegie and Kate Greenaway Medal Coordinator, a Fellow of the Royal Society of Arts and a Member of the National Council of UKLA.
Foreword - Alan Gibbons Introduction - Joy Court 1.. It's never too soon to start - Wendy Cooling 2. How children begin to read - Clare Wood 3. Creating young readers: teachers and librarians at work - Prue Goodwin 4. The six dimensions of the 'honeycomb' model, and its implications for literacy, libraries and literature in New Zealand - Helen Villers 5. The Summer Reading Challenge in libraries: a continuing success - Anne Sarrag, Lynne Taylor, Natasha Roe and Geraldine Brennan 6. Stockport does Book Idol! A case study linking libraries and schools to inspire reading for pleasure - Nikki Heath, Eddy Hornby and Jenny Barber 7. There and back again: restoring reading to the classroom - Bridget Hamlet 8. Promoting excellence: shadowing the CILIP Carnegie and Kate Greenaway Medals - Kasey Butler, Eileen Simpson and Joy Court 9. Choice and motivation: local book awards - Jean Wolstenholme and Jacob Hope 10. The sport of reading - Celeste Harrington and Wayne Mills 11. Adventures in the book trade: libraries and partnerships - Jacob Hope 12. The hard-to-reach reader in the 21st century - Andrew Blake, Julia Hale and Emma Sherriff 13. Creative reading and insideadog.com.au - Lili Wilkinson
Dateiformat: PDFKopierschutz: Adobe-DRM (Digital Rights Management)
Systemvoraussetzungen:
Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Mit Adobe-DRM wird hier ein „harter” Kopierschutz verwendet. Wenn die notwendigen Voraussetzungen nicht vorliegen, können Sie das E-Book leider nicht öffnen. Daher müssen Sie bereits vor dem Download Ihre Lese-Hardware vorbereiten.
Bitte beachten Sie: Wir empfehlen Ihnen unbedingt nach Installation der Lese-Software diese mit Ihrer persönlichen Adobe-ID zu autorisieren!
Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.
Dateiformat: PDFKopierschutz: ohne DRM (Digital Rights Management)
Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Ein Kopierschutz bzw. Digital Rights Management wird bei diesem E-Book nicht eingesetzt.