Schweitzer Fachinformationen
Wenn es um professionelles Wissen geht, ist Schweitzer Fachinformationen wegweisend. Kunden aus Recht und Beratung sowie Unternehmen, öffentliche Verwaltungen und Bibliotheken erhalten komplette Lösungen zum Beschaffen, Verwalten und Nutzen von digitalen und gedruckten Medien.
This wide-ranging book provides a scholarly account of recent and contemporary memorial and counter-memorial practices occurring in the visual arts, across diverse postcolonial topologies and imaginaries. The emphasis is on commemorative creative practices and responses to traumatic events of recent times, within and beyond the Museum. This major survey encompasses discourses on perception, affect and trauma in the visual arts; commissioned civic art and memorial architecture; activist and socially-engaged art projects; creative praxis; and expressions of minority and First Nations cultural resilience. The book offers insights into contemporary exhibitionary practices; decolonial methodologies; and spatial politics, with a significant focus on art's ability to reveal and reactivate silenced histories, sites and 'non-places'. It will be of great interest to students, researchers and subject experts alike, across the fields of visual arts, architecture and urban planning; cultural and memory studies; and trauma and affect studies; contextualising the work of artists and curators within some of the most urgent socio-political, environmental and philosophical debates of the twenty-first century.
Dr David Corbet is an educator, writer, artist/designer and curator based in Sydney. He is the author of numerous articles and book chapters on trans-disciplinary visual cultures and global exhibition practice. He lectures and tutors at Australian universities, teaching into art and design; history and theory; and visual communications streams. In addition to leading independent curatorial projects, he heads a long-established art and design consultancy with diverse clients in many sectors worldwide, and is a practising artist across traditional and experimental media.
Part One Prelude: On Mind And Matter.- Chapter 1: On Perception.- Chapter 2: On Trauma.- Chapter 3: On Ontology.- Part Two: Historia - In The Postcolony .- Chapter 4: Decolonial Narratives.- Chapter 5: Resistance And Resilience.- Part Three: Mnemonikos - Public / Memory / Monumen.- Chapter 6: Doing Art In Public.- Chapter 7: The Decolonial Museum.- Part Four: Praxis - Making Art & Exhibitions.- Chapter 8: Art & Conflict.- Chapter 9: Reclaiming Memory.- Chapter 10: Exhibitionary Cultures.- Chapter 11: Recentering The Artist.- Part Five: Topos - Locations Of Culture.- Chapter 12: On Locational Identity.- Chapter 13: On Itineracy.- Chapter 14: Into The Cybersphere.
Dateiformat: PDFKopierschutz: Wasserzeichen-DRM (Digital Rights Management)
Systemvoraussetzungen:
Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Mit Wasserzeichen-DRM wird hier ein „weicher” Kopierschutz verwendet. Daher ist technisch zwar alles möglich – sogar eine unzulässige Weitergabe. Aber an sichtbaren und unsichtbaren Stellen wird der Käufer des E-Books als Wasserzeichen hinterlegt, sodass im Falle eines Missbrauchs die Spur zurückverfolgt werden kann.
Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.