Schweitzer Fachinformationen
Wenn es um professionelles Wissen geht, ist Schweitzer Fachinformationen wegweisend. Kunden aus Recht und Beratung sowie Unternehmen, öffentliche Verwaltungen und Bibliotheken erhalten komplette Lösungen zum Beschaffen, Verwalten und Nutzen von digitalen und gedruckten Medien.
Outcomes of University Spanish Heritage Language Instruction in the United States addresses for the first time how receiving heritage classroom instruction affects Spanish speakers on multiple levels, including linguistic, affective, social, and academic outcomes. Scholars and educators alike will benefit from this volume's rich insights.
Melissa A. Bowles is a professor of Spanish and a Conrad Humanities Scholar (2018?23) at the University of Illinois at Urbana-Champaign, where she teaches linguistics, educational psychology, and second language acquisition and teacher education (SLATE). Bowles is a codirector of the National Heritage Language Resource Center at UCLA and the author of The Think-Aloud Controversy in Second Language Research.
List of Illustrations
Acknowledgments
Introduction: Why and How to Examine Outcomes of Heritage Language Instruction
Melissa A. Bowles
Part I: Morphosyntactic Outcomes
1. Modality Matters! A Look at Task-Based Outcomes
Julio Torres
2. The Differential Effects of Three Types of Form-Focused Computer-Based Grammar Instruction: The Case of Receptive Heritage Learners
Sara M. Beaudrie and Bonnie C. Holmes
3. Effects of Instruction on Specific Measures of Accuracy in Spanish Heritage Learners' Writing
Adrián Bello-Uriarte
4. The Secret Is in The Processing: Categorizing How Heritage Learners of Spanish Process
Celia Chomón Zamora
5. What Type of Knowledge Do Implicit and Explicit Heritage Language Instruction Result In?
Sara Fernández Cuenca and Melissa A. Bowles
Part II: Social and Educational Outcomes
6. ?Incorporating Our Own Traditions and Our Own Ways of Trying to Learn the Language?: Beginning-Level Spanish as a Heritage Language Students' Perception of Their SHL Learning Experience
Damián Vergara Wilson
7. Beyond Registers of Formality and Other Categories of Stigmatization: Style, Awareness, and Agency in SHL Education
Claudia Holguín Mendoza
8. Toward an Understanding of the Relationship between Heritage Language Programs and Latinx Student Retention and Graduation: An Exploratory Case Study
Josh Prada and Diego Pascual y Cabo
9. Heritage and Second Language Learners' Voices and Views on Mixed Classes and Separate Tracks
Florencia G. Henshaw
Afterword: Studying Outcomes to Bridge the Gap between Teaching and Learning
Maria M. Carreira
List of Contributors
Index
Dateiformat: ePUBKopierschutz: Wasserzeichen-DRM (Digital Rights Management)
Systemvoraussetzungen:
Das Dateiformat ePUB ist sehr gut für Romane und Sachbücher geeignet - also für „fließenden” Text ohne komplexes Layout. Bei E-Readern oder Smartphones passt sich der Zeilen- und Seitenumbruch automatisch den kleinen Displays an. Mit Wasserzeichen-DRM wird hier ein „weicher” Kopierschutz verwendet. Daher ist technisch zwar alles möglich – sogar eine unzulässige Weitergabe. Aber an sichtbaren und unsichtbaren Stellen wird der Käufer des E-Books als Wasserzeichen hinterlegt, sodass im Falle eines Missbrauchs die Spur zurückverfolgt werden kann.
Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.