Schweitzer Fachinformationen
Wenn es um professionelles Wissen geht, ist Schweitzer Fachinformationen wegweisend. Kunden aus Recht und Beratung sowie Unternehmen, öffentliche Verwaltungen und Bibliotheken erhalten komplette Lösungen zum Beschaffen, Verwalten und Nutzen von digitalen und gedruckten Medien.
Bitte beachten Sie
Am Freitag, 03.10.2025 und am Sonntag, 05.10.2025 finden bei unserem externen E-Book Dienstleister jeweils zwischen 9.00 und 15.00 Uhr Wartungsarbeiten statt. Daher bitten wir Sie Ihre E-Book Bestellung außerhalb dieses Zeitraums durchzuführen. Möglicherweise kann die Zustellung des Download-Links auch außerhalb der Wartungsarbeiten an diesen Tagen zeitverzögert sein. Wir bitten um Ihr Verständnis. Bei Problemen und Rückfragen kontaktieren Sie gerne unseren Schweitzer Fachinformationen E-Book Support, der Ihnen am Montag, 06.10.2025 dann auf Ihre Nachricht antworten wird.
This book is a newly revised version of the highly influential text, Rational Emotive Behavioral Approaches to Childhood Disorders: Theory, Practice and Research, based on an earlier volume by Bernard and Ellis. The revised edition incorporates recent significant advances in applying this approach to younger populations, updates best practice guidelines, and discusses the burgeoning use of technology to deliver mental health services.
Among the topics addressed:
Cognitive-Behavioral, Rational Emotive Treatment of Childhood Problems highlights the potential for evidence-based services to reach and positively influence child and adolescent populations that remain underserved by today's clinical and educational systems.
Michael E. Bernard, Ph.D. is an international consultant to universities, organizations, educational authorities and governments. He is a Professor at the University of Melbourne, Melbourne Graduate School of Education and is an Emeritus Professor, California State University, Long Beach. He is the Founder of You Can Do It! Education a program for promoting student social-emotional well-being and achievement that is being used in over 6,000 schools in Australia, New Zealand, Singapore, England, Romania and North America. He is an author/editor of 14 books on REBT.
· Served for eight years as Editor-in-Charge, Journal of Rational-Emotive and Cognitive-Behavior Therapy
· Professor Bernard was a co-founder of the Australian Institute for Rational Emotive Behaviour Therapy
· Trained over 1,000 mental health practitioners in REBT
· He is the author of over 50+ books, 30+ book chapters, and 30+ journal articles in areas associated with student wellbeing and achievement, peak performance, resilience and positive parenting.
Mark D. Terjesen received his Ph.D. in clinical and school psychology from Hofstra University and completed his pre-doctoral internship at the Albert Ellis Institute. He currently is an associate professor and faculty member in the doctoral program in school psychology at St. John's University. Dr. Terjesen is a licensed psychologist and a certified school psychologist. Dr. Terjesen is a fellow of the Albert Ellis Institute and does research in Rational Emotive Behavior Therapy (REBT) and Cognitive Behavior Therapy (CBT). Dr. Terjesen has worked at developing educational training programs built around an REBT/CBT model in Australia and Vietnam. A fellow of the American Psychological Association (Division 52: International), Dr. Terjesen has received grant support for a number of REBT-related international research projects. He is the past-President of the New York State Psychological Association School Division, past-President of the Trainers of School Psychologists, and has served as the Treasurer of Division 16 (school) of the APA and President of Division 52 (International). He has over 30 publications with many relating to REBT and cognitive behavior therapy.
Dateiformat: PDFKopierschutz: Wasserzeichen-DRM (Digital Rights Management)
Systemvoraussetzungen:
Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Mit Wasserzeichen-DRM wird hier ein „weicher” Kopierschutz verwendet. Daher ist technisch zwar alles möglich – sogar eine unzulässige Weitergabe. Aber an sichtbaren und unsichtbaren Stellen wird der Käufer des E-Books als Wasserzeichen hinterlegt, sodass im Falle eines Missbrauchs die Spur zurückverfolgt werden kann.
Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.