Schweitzer Fachinformationen
Wenn es um professionelles Wissen geht, ist Schweitzer Fachinformationen wegweisend. Kunden aus Recht und Beratung sowie Unternehmen, öffentliche Verwaltungen und Bibliotheken erhalten komplette Lösungen zum Beschaffen, Verwalten und Nutzen von digitalen und gedruckten Medien.
Creative Writing Practice: reflections on form and process explores the craft of creative writing by illuminating the practices of writers and writer-educators. Demonstrating solutions to problems in different forms and genres, the contributors draw on their professional and personal experiences to examine specific and practical challenges that writers must confront and solve in order to write.
This book discusses a range of approaches to writing, such as the early working out of projects, the idea of experimentation, of narrative time, and of failure. With its strong focus on process, Creative Writing Practice is a valuable guide for students, scholars and practitioners of creative writing.
PART ONE.- THEORETICAL CHALLENGES: WORKING IT OUT.- CHAPTER 1 Debra Adelaide and Sarah Attfield - Introduction.- CHAPTER 2: Sarah Attfield - The Ethics of Working-Class Realism in Poetry.- CHAPTER 3: Sunil Badami - The Golden Rules [TO COME].- CHAPTER 4: Craig Batty - Screenwriting Beyond the Paradigms: creative thinking and script development [TO COME].- CHAPTER 5: Claire Corbett - Everything You Can Imagine is Real: worldbuilding, the donnée and the magic of writing.- CHAPTER 6: Margot Nash - Adaptation: essence and originality and radical transformation .- PART TWO PRACTICAL CHALLENGES: STARTING, STOPPING AND FAILING.- CHAPTER 7: Delia Falconer - The Writer's Notebook.- CHAPTER 8: Mark Rossiter - Prompting Creativity: revisiting Aristotle's advice on plot and character.- CHAPTER 9: Andrew Pippos - Trading hours: time, order, and narration in Lucky's .- CHAPTER 10: Gregory Ferris - Writing Without Frames.- CHAPTER 11: Debra Adelaide - The Corrections: succeeding at failure in the creative process.- PART THREE CONSOLIDATING THE PROCESS: SUCCESS AND RESILIENCE.- CHAPTER 12: Dave Drayton - Counting Coco Pops: on constraint and creativity.- CHAPTER 13: Sue Joseph - When Your Subjects Do Not Agree [DRAFT ONLY].- CHAPTER 14: Liz Giuffre - Critical Distance: creative writing as a critic-fan.- CHAPTER 15: Tom Lee - Art, Design and Communicating the Story: the cover of Coach Fitz.- CHAPTER 16: Mark Isaacs - Behrouz Boochani: writing as resilience and resistance.
Dateiformat: PDFKopierschutz: Wasserzeichen-DRM (Digital Rights Management)
Systemvoraussetzungen:
Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Mit Wasserzeichen-DRM wird hier ein „weicher” Kopierschutz verwendet. Daher ist technisch zwar alles möglich – sogar eine unzulässige Weitergabe. Aber an sichtbaren und unsichtbaren Stellen wird der Käufer des E-Books als Wasserzeichen hinterlegt, sodass im Falle eines Missbrauchs die Spur zurückverfolgt werden kann.
Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.