This book will explore 20 years of iconic Colette collaborations and delve into the Paris concept store's trailblazing ingenuity and unique way of bringing established and emerging brands together. We'll look at a diverse range of Colette product collaborations, from fashion and interior design all the way to devices, vehicles, food and beverages. As a definitive tome of Colette's timeless approach to conceptual commerce and product design, this book will approach the topic with respect and curiosity, covering some of its most coveted items while delivering a masterclass in creative synergies.
Sprache
Verlagsort
Produkt-Hinweis
Maße
ISBN-13
978-3-96704-161-3 (9783967041613)
Schweitzer Klassifikation
Herausgeber*in
Freier Redakteuer; freier Lektor
Yorgo Tloupas, Gründer des Kreativstudios Yorgo&Co, ist ein renommierter Art Director und Logotyp-Experte, der mit Luxus-, Kunst-, Mode-, Sport-, Medien- und Automobilmarken zusammenarbeitet. Er ist ein langjähriger Mitarbeiter von Sarah Andelman, der Gründerin und Kreativdirektorin des berühmten Pariser Concept Stores Colette, der von 1997 bis 2017 geöffnet war und nach wie vor den Maßstab für den Modeeinzelhandel setzt.