Herausgeber*in
Friedrich Schweitzer, Dr., Professor für Praktische Theologie/Religionspädagogik, Evangelisch-Theologische Fakultät, Universität Tübingen.
Friedrich Schweitzer is professor of practical theology / religious education at the Protestant Faculty of Theology, Tübingen, Germany.
ISNI: 0000 0001 2281 9082
Dr. Peter Schreiner was director of the Comenius-Institut, Protestant Centre for Research and Development of Education, Münster. His main research interests are education philosophy and the concept of "Bildung", comparative religious education, intercultural and interreligious learning.
ISNI: 0000 0001 0974 0273
Beiträge von
Altmeyer, Stefan, Dr., ist Privatdozent am Seminar für Religionspädagogik der Katholisch-Theologischen Fakultät der Universität Bonn. Seine Forschungsschwerpunkte liegen insbesondere in den Bereichen der korpuslinguistische Erforschung religiösen Sprachgebrauchs, Theorie religiöser Lernprozesse, allgemeine Religionsdidaktik und religiöse Erwachsenenbildung.
Dr. Reinhold Boschki ist Professor am Lehrstuhl für Religionspädagogik, Kerygmatik und Kirchliche Erwachsenenbildung an der Universität Tübingen und Leiter des Katholischen Instituts für berufsorientierte Religionspädagogik.
ISNI: 0000 0000 4153 1474
Dr. Heid Leganger-Krogstad is a former Professor at MF Norwegian School of Theology, Religion and Society in Oslo/Norway. She has practised as teacher on all levels, since 1980 engaged in education of religion teachers, and in recent years responsible for the Master programme in education in church. She was involved in Council of Europe programmes on intercultural education and the religious dimension and served many years as a board member of the Intereuropean Commission on Church and School, ICCS.
Rebecca Nowack, M.A., Studium der Soziologie sowie Empirischen Politik- und Sozialforschung; wissenschaftliche Mitarbeiterin am Katholischen Institut für berufsorientierte Religionspädagogik an der Universität Tübingen.
Per Pettersson is Professor of Sociology of Religion at Karlstad University, Sweden and Guest Professor and Director of the research program The Impact of Religion: Challenges for Society, Law and Democracy at Uppsala University, Sweden. His research is mainly on majority religion in Sweden covering a broad range of issues, e.g. religion and state, religion and welfare, religion in state institutions, minority-majority relationships, religion and crisis / disaster, religious institutions from a service quality perspective, churches confirmation work.
Prof. Dr. Martin Rothgangel ist Vorstand des Instituts für Religionspädagogik der Evangelisch-Theologischen Fakultät der Universität Wien und seit 2014 Dekan. Seine Arbeitsschwerpunkte sind religionspädagogische Lehr-/Lernforschung (v. a. hinsichtlich der Themen Judenfeindschaft, interreligiöser Dialog, Verhältnis von Theologie und Naturwissenschaft), Wissenschaftstheorie Religionspädagogik / Theologie sowie empirische Forschung im Bereich der ReligionslehrerInnenbildung.
ISNI: 0000 0000 3190 1232
Thomas Schlag, Dr., ist Professor fur Praktische Theologie mit den Schwerpunkten Religionspädagogik, Kirchentheorie und Pastoraltheologie an der Theologischen und Religionswissenschaftlichen Fakultät der Universität Zürich.
Dr. Peter Schreiner was director of the Comenius-Institut, Protestant Centre for Research and Development of Education, Münster. His main research interests are education philosophy and the concept of "Bildung", comparative religious education, intercultural and interreligious learning.
ISNI: 0000 0001 0974 0273
Friedrich Schweitzer, Dr., Professor für Praktische Theologie/Religionspädagogik, Evangelisch-Theologische Fakultät, Universität Tübingen.
Friedrich Schweitzer is professor of practical theology / religious education at the Protestant Faculty of Theology, Tübingen, Germany.
ISNI: 0000 0001 2281 9082
Simojoki, Henrik, Prof. Dr., geb. 1975, Studium der Ev. Theologie in Heidelberg, Neuendettelsau, Tübingen und Erlangen, Professor für Praktische Theologie und Religionspädagogik an der Theologischen Fakultät der Humboldt-Universität zu Berlin
ISNI: 0000 0000 7984 533X
Fahimah Ulfat is Professor for Islamic Education at the Centre of Islamic Theology at the University of Tuebingen. Her first monograph entitled "Self-Positioning of Muslim Children to God" was based on her PhD dissertation at the University of Erlangen-Nuremberg. Her research is primarily empirically oriented and she has written several articles and essays in peer reviewed journals and books. Her research interests include inter alia concepts of belief and knowledge of Muslim children and youth, Gender role concepts of Muslim youth, teaching research, Collective orientations of Christian and Muslim students with regard to the perception of the respective other religion (interdisciplinary).
ISNI: 0000 0004 2929 0136
Golde Wissner, Dipl. Psych., Pfarrerin der evangelischen Landeskirche, wissenschaftliche Mitarbeiterin am Evangelischen Instituts für berufsorientierte Religionspädagogik an der Universität Tübingen.
ISNI: 0000 0005 1544 1850
Lena Wolking, Diplom in Evangelischer Theologie/1. Kirchliches Examen, Wissenschaftliche Mitarbeiterin in verschiedenen Projekten bei Prof. Dr. Dr. h.c. Friedrich Schweitzer an der Universität Tübingen, Lehrstuhl für Praktische Theologie (Religionspädagogik) von 2014 bis 2019, seit 2019 externe Mitarbeiterin.
ISNI: 0000 0004 5191 0426