Herausgeber*in
Friedrich Schweitzer, Dr., Professor für Praktische Theologie/Religionspädagogik, Evangelisch-Theologische Fakultät, Universität Tübingen.
Friedrich Schweitzer is professor of practical theology / religious education at the Protestant Faculty of Theology, Tübingen, Germany.
ISNI: 0000 0001 2281 9082
Albert Biesinger, Dr. theol. Dipl.-Päd., studierte Katholische Theologie und Pädagogik. 1977 erfolgte die Promotion mit einer Dissertation zum Thema "Moralerziehung im Religionsunterricht", 1982 die Habilitation zum Thema "Christentum - Judentum im Religionsunterricht der Sekundarstufe II". Er ist Professor für Religionspädagogik, Kerygmatik und kirchliche Erwachsenenbildung an der Universität Tübingen und Leiter des Katholischen Instituts für berufsorientierte Religionspädagogik (KIBOR).
ISNI: 0000 0001 1072 2240
Beiträge von
Dr. Karin Amos ist Professorin für Erziehungswissenschaft mit dem Schwerpunkt Allgemeine Pädagogik unter besonderer Berücksichtigung international vergleichender Bildungsforschung und interkultureller Pädagogik. Ihre aktuellen Forschungsschwerpunkte konzentrieren sich vor allem auf die International Governance im Bildungsbereich, das Verhältnis zwischen den Konzepten Governance und Gouvernementalität sowie die grundsätzliche Frage nach dem Verhältnis von
politischer und pädagogischer Ordnungsbildung.
ISNI: 0000 0000 3025 9129
Ednan Aslan, Dr., Professor für die islamische Religionspädagogik an der Universität Wien.
Gabriele Beier, Schulleiterin der Evangelischen Fachschule für Sozialpädagogik Reutlingen.
Albert Biesinger, Dr. theol. Dipl.-Päd., studierte Katholische Theologie und Pädagogik. 1977 erfolgte die Promotion mit einer Dissertation zum Thema "Moralerziehung im Religionsunterricht", 1982 die Habilitation zum Thema "Christentum - Judentum im Religionsunterricht der Sekundarstufe II". Er ist Professor für Religionspädagogik, Kerygmatik und kirchliche Erwachsenenbildung an der Universität Tübingen und Leiter des Katholischen Instituts für berufsorientierte Religionspädagogik (KIBOR).
ISNI: 0000 0001 1072 2240
Jørgen Boelskov, Mag. Art., Senior Lecturer, University College South Denmark.
Gerold Braig, Fachlehrer für katholische Religionslehre und Religionspädagogik, St. Loreto-Institut für Soziale Berufe Schwäbisch Gmünd, Fachbereich: Berufskolleg - Fachschule für Sozialpädagogik.
Birgit Deiss-Niethammer, Schulleiterin der Evangelischen Fachschule für Sozialpädagogik Stuttgart.
Anna Jürgens, Studium Katholische Theologie, Latein und Sportwissenschaft, wiss. Mitarbeiterin am Katholischen Institut für Berufsorientierte Religionspädagogik, Universität Tübingen.
Daniel Krochmalnik, Dr., Professor für Jüdische Religionslehre, -pädagogik und -didaktik, Hochschule für Jüdische Studien Heidelberg.
Arniika Kuusisto works at Stockholm University as a Professor in Child and Youth Studies, specializing in Early Childhood Education. Her research interests include individual worldviews, ontologies and value learning trajectories in childhood and youth, especially focusing on the situated meaning-making in the interplay between agency and social environment. She has also studied diversity in ECEC communities and school, worldview education in different levels, and educator professionalism. Kuusisto is a Honorary Research Fellow at the Department of Education, University of Oxford, and a Research Director and Docent at the Faculty of Educational Sciences, University of Helsinki, with an Academy of Finland funded (2018-2022) research project 'Growing up radical? The role of educational institutions in guiding young people's worldview construction'.
ISNI: 0000 0004 8488 5474
Elina Kuusisto works as an Associate Professor at the University of Humanistic Studies, Utrecht, the Netherlands, and as a Senior Researcher at the University of Tallinn, Estonia. She holds a Title of Docent at the University of Helsinki and serves as a Coordinator of EARLI SIG 19 Religions and Worldviews in Education. She is studying moral education, religious education and teacher education, with a special interest on ethical sensitivity, purpose in life and growth mindset.
Silja Lamminmäki-Vartia, MA, Erzieherin, Vice Director/ECE centre, Vantaa/Finnland
Inkeri Rissanen, PhD, is a University Lecturer in Multicultural education at Tampere University, Faculty of Education and Culture. Rissanen's academic background is in theology and educational science. Her areas of expertise are multicultural education, religious education and Islamic religious education. Recently, Rissanen has conducted research on educators' intercultural competences and mindsets, as well as on the inclusion of Muslims in Finnish schools.
ISNI: 0000 0004 3364 5390
Hildegard Rothenhäusler, Ministerialrätin, Referatsleiterin Referat Berufskollegs, Ministerium für Kultus, Jugend und Sport, Stuttgart.
Sturla Sagberg (born 1951) is professor of religious education and ethics at Queen Maud University College of Early Childhood Education in Trondhem, Norway. He has a doctoral degree in theology, and has for many decades taught and done research related to teacher training as well as to church education. He has published several books in Norwegian, of which the latest translates into Religion, Values and Formation: Children and the big questions in life. Many of his articles in books and journals are written in English.
ISNI: 0000 0000 4523 4741
Friedrich Schweitzer, Dr., Professor für Praktische Theologie/Religionspädagogik, Evangelisch-Theologische Fakultät, Universität Tübingen.
Friedrich Schweitzer is professor of practical theology / religious education at the Protestant Faculty of Theology, Tübingen, Germany.
ISNI: 0000 0001 2281 9082
Friederike Strohm, Dipl. Psych., wiss. Mitarbeiterin am Evangelischen Institut für Berufsorientierte Religionspädagogik, Universität Tübingen.
Tobias Thanner, Studium der katholischen Theologie und der Germanistik, Referendar in Biberach an der Riss.
Christina Tonnier, Studium der evangelischen Theologie und Romanistik (Französisch), Referendarin in Balingen