Children of preschool age differentiate between big and little, light and heavy, many and few, same and different, round and square, straight and crooked. Through use of games and play, the practice materials in this volume further the mathematical knowledge children need before entering school.The practical suggestions and examples included help persons in childcare and preschool teachers to convey to children 5-6 years of age how much fun and enjoyment the basics and laws of mathematics can provide. The motivating and scientifically evaluated exercises are complemented by exercises involving objects from daily life such as jelly jars, pearls, marbles, etc.
Sprache
Verlagsort
Zielgruppe
ErzieherInnen und Eltern.
Illustrationen
33
33 Schaubilder
mit 33 Abb.
Maße
Höhe: 29.7 cm
Breite: 21 cm
Dicke: 0.6 cm
Gewicht
ISBN-13
978-3-525-43000-2 (9783525430002)
DOI
Schweitzer Klassifikation
Autor*in
Dr. Jeanne Rademacher ist systemische Therapeutin, wissenschaftliche Mitarbeiterin am Lehrstuhl für Entwicklungs- und Pädagogische Psychologie und Leiterin des Diagnostik-, Interventions- und Evaluationszentrums (DIEZ) am Institut für Psychologie der Universität Magdeburg.
PD Dr. phil. habil. Wolfgang Lehmann ist Privatdozent an der Universität Magdeburg.
Dr. Claudia Quaiser-Pohl ist Professorin für Entwicklungspsychologie und Psychologische Diagnostik an der Universität Koblenz-Landau.
Dipl.-Psych. Antje Günther ist als Psychologin in Kindertagesstätten, betreuten Wohnformen und Werkstätten tätig.
Nicole Trautewig arbeitet als Diplom-Psychologin in der Kinder- und Jugendpsychiatrie/-psychotherapie der SALUS GmbH in Bernburg.