This issue of ZISU focuses on school pedagogy and subject didactics from the perspective of development research. The focus is on contributions that deal interpretatively with reforms of teaching and school. Their common motivation is to contribute to an understanding of development research that also deals with expectations of success in and on school and classroom development.
Reihe
Empirische Beiträge aus Erziehungswissenschaft und Fachdidaktik
11
Sprache
Verlagsort
Leverkusen-Opladen
Deutschland
Zielgruppe
Für höhere Schule und Studium
Für Beruf und Forschung
Forschende und Lehrende der Erziehungswissenschaft, Schulpädagogik und Didaktik
Maße
Höhe: 24 cm
Breite: 17 cm
Dicke: 1.1 cm
Gewicht
ISBN-13
978-3-8474-2647-9 (9783847426479)
DOI
Schweitzer Klassifikation
Prof. Dr. Merle Hummrich, Fachbereich Erziehungswissenschaften, Goethe-Universität Frankfurt/Main
Prof. Dr. Till-Sebastian Idel, Institut für Pädagogik, Carl von Ossietzky Universität Oldenburg
Prof. Dr. Matthias Schierz, Institut für Sportwissenschaft, Carl von Ossietzky Universität Oldenburg