This two-volume book is a modern introduction to the theory of numbers, emphasizing its connections with other branches of mathematics. It attempts to provide such an understanding of the nature and extent of mathematics. The book covers standard topics in number theory, but also places the whole subject into its historical context. It contains a treasury of proofs, several of which are gems seldom seen in number theory books. Part A is accessible to a first-year undergraduate and deals with elementary number theory. Part B is more advanced and gives the reader an idea of the scope of mathematics today. The connecting theme is the theory of numbers. By exploring its many connections with other branches a broad picture is obtained. This book will appeal to undergraduate students in mathematics and engineering.
Rezensionen / Stimmen
Aus den Rezensionen:
"... Die Grundidee besteht darin, ein Gefühl der Einheit und der Vielfalt der Mathematik beizubringen. Dazu eignet sich Zahlentheorie besonders gut ... In diesem Sinne ist das Buch eine Einführung in die Mathematik durch die Zahlentheorie ... Zunächst wird die Theorie pädagogisch entwickelt, mit Beispielen oder einfachen Ergebnissen beginnend. In einem weiteren Abschnitt werden Verallgemeinerungen, Anwendungen, Verfeinerungen ohne Beweis erwähnt, historische und fachliche Anmerkungen hinzugefügt, und eine ausführliche Literaturliste angegeben. ... ein schöner Text über klassische Zahlentheorie." (G. Barat, in: Internationale Mathematische Nachrichten, December/2009, Issue 12, S. 48 f.)
Auflage
Sprache
Verlagsort
Zielgruppe
Für höhere Schule und Studium
This book is intended for undergraduate students in mathematics and engineering.
Illustrationen
Maße
Höhe: 260 mm
Breite: 183 mm
Dicke: 23 mm
Gewicht
ISBN-13
978-0-387-29853-5 (9780387298535)
DOI
Schweitzer Klassifikation
The arithmetic of quadratic forms.- The geometry of numbers.- The number of prime numbers.- A character study.- Uniform distribution and ergodic theory.- Elliptic functions.- Connections with number theory.