This volume comprises 16 chapters - both research papers and theoretical contributions - grouped in three thematic sections. The chapters in the first part, entitled "Discourse Communities: Languages in Contact," adopt a social and/or historical perspective on bi-/multilingualism. The contributions in the second part, entitled "Languages in the Mind: Language Development and Language Use," view issues related to bi- and multilingualism from psycholinguistic and psychological perspectives. The chapters comprising the third part, "Language Education: Supporting Multilingual Development," adopt a broadly understood didactic perspective on bi-/multilingualism.
Reihe
Auflage
Sprache
Verlagsort
Verlagsgruppe
Illustrationen
Maße
Höhe: 23.2 cm
Breite: 15.5 cm
Dicke: 2 cm
Gewicht
ISBN-13
978-3-8471-1429-1 (9783847114291)
Schweitzer Klassifikation
Herausgeber*in
Dr Zofia Chlopek, currently employed at the Silesian University of Technology in Gliwice, Poland, specialises in the psycholinguistic and didactic aspects of third and further language acquisition.
Prof. Dr. Przemyslaw E. Gebal studierte Germanistik und romanische Sprachen in Wroclaw, Berlin und Paris. Er ist Professor für Angewandte Linguistik, Vergleichende Fremdsprachendidaktik und fremdsprachendidaktische Lehrerforschung am Institut für Angewandte Linguistik der Universität Danzig, Polen. Sein Forschungsgebiet umfasst interdisziplinäre Lehrerforschung, Mehrsprachigkeitsdidaktik, Didaktik des Deutschen als Fremdsprache sowie des Polnischen als Fremd- und Zweitsprache.
Beiträge von