This study compares the lay theater productions of Schiller's William Tell performed in the villages of Altdorf and Interlaken in Switzerland. The focus is on the «backstage domain» in the broadest sense, including the formation and history of the voluntary associations responsible for the productions and their role in community life, the process of learning the play and rehearsing,and the folklore that arises in the lay acting group context both on and off stage. This backstage look leads to a new understanding of the social workings behind public performances and contributes to the study of public display events.
Rezensionen / Stimmen
«The richness of the data presented by Regina Bendix is due to her precision and sensitivity in collecting stories, while also recording her own reactions to this process. ... I do hope we shall read more from Regina Bendix about the relationship between adult play and culture.» (Pauline Grossenbacher Boss, Play and Culture)
«Besonders spannend wird die Arbeit für mich dort, wo die Autorin schildert, wie die Laienschauspieler und -schauspielerinnen in ihre Rolle hineinzuwachsen beginnen, versuchen, neben dem blossen Textlernen eine künstliche Persönlichkeit aufzubauen und ihre Alltagspersönlichkeit abzulegen. ... Günstig für eine Feldforschung ist der persönliche Hintergrund der Amerikaschweizerin... Die Persönlichkeitsspaltung, die für den ethnologischen Blickwinkel im eigenen Land nötig ist, gelingt ihr bestens.» (Nicholas Schaffner, Schweizerisches Archiv für Volkskunde)
Sprache
Verlagsort
Zielgruppe
Editions-Typ
Illustrationen
Maße
Gewicht
ISBN-13
978-3-261-03932-3 (9783261039323)
Schweitzer Klassifikation
Contents: Voluntary associations and communal culture, acting and play, the expressive culture of lay acting groups, the Tell Play in everyday life, the backstage domains of public displays, illustrations.