This book provides basic management knowledge in a clearly structured way. Fundamental aspects of management are described, on the basis of which a model of the enterprise is outlined. This allows readers to find their way around easily, to reflect, then to set new approaches in context and examine them in a critical light. The practical examples, the interpretation questions, and the short case studies at the end of the chapters facilitate the transition from theory to practice.
Das Schweitzer Vademecum ist ein renommierter Fachkatalog, der speziell die relevanten Angebote für juristisch und steuerrechtlich Interessierte sortiert, aufbereitet und seit über 100 Jahren der Orientierung dient. Das Schweitzer Vademecum beinhaltet Bücher, Zeitschriften, Datenbanken, Loseblattwerke aus dem deutschsprachigen In- und Ausland und ist seit 1997 wichtiger Bestandteil des Schweitzer Webshops.
Produkt-Info
Auflage
Sprache
Verlagsort
Zielgruppe
Studenten und Dozenten betriebswirtschaftlicher Studiengänge (Bachelor und Master), insbesondere mit den Schwerpunkten Unternehmensführung, Entrepreneurship, Innovationsmanagement
Studenten und Dozenten der Ingenieurwissenschaften
Teilnehmer von Weiterbildungskursen Management für Nichtökomomen
Führungskräfte
Produkt-Hinweis
Illustrationen
140 s/w Abbildungen, Literaturverzeichnisse
140 black & white illustrations, biography
Maße
Höhe: 240 mm
Breite: 168 mm
Dicke: 20 mm
Gewicht
ISBN-13
978-3-8349-3193-1 (9783834931931)
DOI
10.1007/978-3-8349-3748-3
Schweitzer Klassifikation
Prof. PhD Rico J. Baldegger is Professor of Management and Entrepreneurship at the School of Business Administration in Fribourg (Switzerland). His research activities concentrate on innovative start-ups, the entrepreneurial behaviour of individuals and organisations as well as the phenomenon of rapid-growth companies. He has published several books and articles and has been the manager of a business for company development.
Basic Models of the Enterprise.- System-Based Approach and Cybernetics.- Management Techniques.- Strategy - Thinking and Acting.- Organization - Structure follows Strategy.- Corporate Culture - A Competitive Advantage.- Corporate Development through Innovation