Schweitzer Fachinformationen
Wenn es um professionelles Wissen geht, ist Schweitzer Fachinformationen wegweisend. Kunden aus Recht und Beratung sowie Unternehmen, öffentliche Verwaltungen und Bibliotheken erhalten komplette Lösungen zum Beschaffen, Verwalten und Nutzen von digitalen und gedruckten Medien.
This book brings researchers from across the world to share their expertise, experience, research and reflections on science education in India to make the trends and innovations visible. The thematic parts of the book discuss science education: overviews across K-16 levels; inclusivity and access for underrepresented and marginalized sections; use of innovations including technology in the teaching; and implications for research, practice, innovation and creativity. The book should be of special interest to researchers, school administrators, curriculum designers and policymakers.
-Professor Vaille Dawson, The University of Western Australia, Australia.
It provides a panorama of challenges in a country of more than 1.3 billion people, 50% being below the age of 25 years. The book arrives at a time in which there are discouraging trends, including a decrease in funding for education. The book chapters are centred on issues that warrant debate to foster awareness of the roles of science education in India and priorities and possibilities for expanding horizons on the road ahead.
-Professor Kenneth Tobin, The City University of New York, New York, USA.
1. Introduction. Part 1: Overview of the field . 2. History of Education in India from Ancient to Present Times Madhavi Tandon.- 3. Overview of science education in India Som Nath Sharma.- 4. Science Learning Environments: A case of classroom in Jammu Rekha Koul Part 2: Science Education in India: Primary, secondary, and teacher education 5. An exploration of the Elementary Science Teacher's orientations in the context of curriculum reforms Vanashri Nargund-Joshi.- 6. Challenges and Concerns in Indian Tertiary Education Teri Balse r.- 7. Textual Texture of School Science Gurjeet Kour .- 8. Pedagogical Orientation of pre-service science teachers in India Garima Bansal, Umesh Ramnarian & David Schuster .- Part 3: Inclusivity and Access 9. Addressing diversity in Indian Science classroom Rekha Koul .- 10. Educational rights of a girl child in India Geeta Verma & Vanashri Nargund-Joshi .- 11. Empowering girls with STEM Shehrevar Davierwala .- 12. Connecting formal classroom learning to community, culture and context in India: Evidence from the field Sameer Honward .- Part 4: Looking Ahead: Technology and Innovation 13. The Changing Nature of Science Classrooms in Indian Schools: A Technology Perspective Aditi Gupta .- 14. Contextualizing "Jugaad" in Science Education in India OR "Jugaad" and Science Education in India: Opportunities for Innovation and Creativity?
Dateiformat: PDFKopierschutz: Wasserzeichen-DRM (Digital Rights Management)
Systemvoraussetzungen:
Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Mit Wasserzeichen-DRM wird hier ein „weicher” Kopierschutz verwendet. Daher ist technisch zwar alles möglich – sogar eine unzulässige Weitergabe. Aber an sichtbaren und unsichtbaren Stellen wird der Käufer des E-Books als Wasserzeichen hinterlegt, sodass im Falle eines Missbrauchs die Spur zurückverfolgt werden kann.
Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.